Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 19 juni 2017

toch weer lang....

Of er ook weer eens een blogje over gewone dingen als eten kon komen?
Dat kan.
Al is dat eten wat anders de laatste tijd.
Oké, het was al best gezond, maar ( achteraf gezien) soms ook best zwaar.
Toen ik in een reactie van Jezebelle las dat ze onder de 75 zat, vond ik dat geweldig!
Dat wilde ik ook ( ja van slanke den was ik inmiddels een beslist iets minder slanke den geworden).
Ik probeerde het een en ander uit ( denk aan het neuzen aan het 5;2 dieet), schepte wat minder op en probeerde het zonder toetje te doen.
Maar dat was het toch niet helemaal.
Inmiddels eet ik weer gewoon drie keer per dag.
En eet ik een lekker toetje!
Prima eten, niks erg weinig! Al is dit "vlees"natuurlijk "nepvlees".
Het enige wat ik weinig eet is suiker.
Want al waren de maaltijden best gezond, koffie zonder iets zoets was toch erg moeilijk.
Zo zie je maar hoe snel je jezelf iets aangeleerd hebt!
Ik begon met fudge te maken , die in de diepvries te zetten, en mezelf elke keer één stukje te gunnen bij de koffie.
Inmiddels lust ik de koffie best zonder iets zoets, en anders eet ik er gewoon een appeltje bij.
Laatst kwam ik een leuk recept tegen ( als je het wil maken, er staat een 1 tje te veel bij de boter, het moet natuurlijk 175 gram zijn), zodat ik toch weer eens ging bakken.
Uit een kinderkookboek ( van de winkel met het matroosje), dus dat ging prima.
 En het glazuur was ook heerlijk!
Maar ja, dan staan ze op tafel, je neemt er eentje bij de koffie....en dan ben je verkocht!
Ik at er die dag maar liefst vier!
Dus mocht ik weer bak zin gaan krijgen..toch maar weer recepten zonder ( of met weinig ) suiker.
Oja, inmiddels mag ik vertellen dat mijn gewicht onder de 70 zit!
En al dacht ik totaal geen last te hebben van dat beetje meer...dit voelt toch wel weer heel fijn!
Dit is overigens het boek dat bij de miniworteltaartje op de achtergrond te zien was.
Ik nam het mee bij de bieb, en geniet nog steeds van elke bladzijde!
Hoe deze mensen van huis en tuin genieten is echt geweldig om te zien!
Ook hier begin de tuin ( eindelijk) zijn pracht te laten zien.
Altijd weer mooi.
De wilde bloementuin deed het niet echt lekker dit jaar, het bleef veel te lang te droog in het voorjaar, zodat er niet veel ging kiemen.
Maar alles bij elkaar levert het toch een mooi plaatje op.

Helaas missen we iets bij deze foto's....


Tja, en dan word het toch geen gewoon blogje...
Dat gekke poezebeest, wat overal bij wilde zijn...
Wat zo'n geweldig leventje had...
Die is er niet meer...
Ze was de laatste tijd wat magerder, kreeg ander voer omdat dat beter was voor haar niertjes, ze was wat langzamer, maar genoot nog volop en was altijd in de buurt van iedereen die in de tuin ging werken.
Helaas vond de dierenarts de laatste keer dat we geen keus meer hadden...het beestje ging lijden.
En dat wil je natuurlijk niet!
Dus namen we een moeilijke beslissing.
Wat kun je zo'n beestje ( wat een heel groot deel uit maakte van de jeugd van onze kinderen)ongelooflijk missen!
Elke keer als ik thuis kom ligt er een knoop in mijn maag.
Voor het eerst buiten zitten zonder het gezelschap van Poespoes.
Het was zo gewoon.
Even een knuffel, een aai.., gewoon even om je benen draaien.
Een beestje van een paar dagen oud, gevonden tussen het hout, grootgebracht met een spuitje met baby kunstvoeding.
Ze heeft het fijn gehad, en wij met haar!

Dag lieve Poespoes, je was een geweldig Poezebeest!

Ik wilde het eerst hier helemaal niet vertellen, maar ja, ze was hier nou eenmaal regelmatig te zien, vandaar dat ze hier nu ook nog even genoemd mag worden.

Lieve mensen geniet van jullie geweldige huisdieren!
En alsjeblief..ga nou geen reacties schrijven van: het is maar een kat, dat weet ik ook wel.
Net zoals ik weet dat het voor mensen die geen kat hebben ( of mensen die überhaupt niks met dieren hebben), niet te begrijpen is dat je zo'n beestje verschrikkelijk kunt missen.
Dus schrijf maar geen reacties over Poespoes.
Volgende keer ( hoop ik), weer een gewoon blogje!

Groetjes, Franca.











9 opmerkingen:

  1. Toch wel een reactie over Poespoes... Poespoes was een lid van de Familie.. Een waardevol lid.. Dus mag zeker genoemd worden en daar mag je zeker verdriet over hebben!!! Een poezekind.. Net als ik een hondekind heb... Veel sterkte met het verlies van Poespoes.. Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks: "het is maar een kat!!" Wij misten onze katten en honden ook heel erg als ze gestorven waren, het is dan opeens zo leeg. Geen knuffels, likjes en kopjes meer, geen lieverd, die je bij de deur komt begroeten en o zo blij is dat je weer thuis bent.... En dat is vreselijk wennen! Zet maar een mooi plantje op Poespoes grafje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. och meid, wat een naar bericht over poespoes, maar heeft een goed leventje gehad bij je, vergeet dat niet !
    dikke knuffel! en heel veel sterkte!!!

    wat een mooie foto's van de natuur, en wat een lekkers weer, geniet ervan :)

    vr. gr Josie


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden een parkiet die begon te zingen/praten als er telefoon was of muziek of als gezin zaten te kletsen. Bij de oppas dood gegaan. Mensen wat een narigheid en verdriet..
    Niks geen gewoon parkietje..
    Just so well loved and missed..
    Just like Poespoes.
    Love.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had tranen in de ogen toen ik las over Poespoes, ben ook zo gehecht aan onze eigen kat. Poespoes had zo,n lief kopje. Laat het een troost zien, dat ze zo graag bij jullie was en in jullie gezelschap. Ze heeft bij jullie een fijn leventje gehad. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dag lieverd ! oh poespoes is er niet meer , maar ze had de de fijnste baasjes ooit en een mooi leven wij hebben een erg schuwe asielpoes (ze gingen haar een spuitje geven omdat ze niet adopteerbaar was !)nou dat was buiten ons gerekend ,we noemde haar Caramella en een boerderij
    kater (die gin g de kogel krijgen !) dus kwam Findus erbij en een asielhond hadden we al (weggedaan want niet raszuiver!) 5kg liefde en zottigheid !! en de dames kip kregen nu géén namen meer want de vos of een of ander bloeddorstig monster nam al een keer te veel een dame mee ! maar ze worden even veel geknuffeld en bedankt voor hun lekkere eitjes !en elke avond gaan de dames op slot en elke ochtend weer los want vorige week werden er nog enkele dames verm...rd bij de buren brr dus een poes en een hond worden zeker gemist en maken deel uit van het gezin , toen ik alleen ging wonen van toenaf heb ik altijd huisdieren gehad en hoop dat nog lang te hebben je krijgt er zo veel liefde van wij proberen altijd asieldieren te nemen en dat is altijd goed bevallen ,de vorige poes Molly koos mij (ik zocht een tijgerpoes géén lapjeskat...maar ze smeet zich voor mij voeten...)jaren later is ze ook in mijn armen gestorven ze was op en zo mager en ligt in de tuin begraven . laatste keer op de weegschaal was 71.8kg joepi dit mag zo blijven ! heerlijk er is maar een probleem ik kan nu in alles van kledij dus minimalisme is moeilijk hoor ik heb kledij van maat 52,50,48,46,44,42stop daar pas ik nu in soms ook al 40 of 38 (van dochter lief) dag lieve Franca ik drink veel water groene thee niets van frisdrank zeker niets van ligth! sap aanlengen met water zelden nog cappucino en ik luister naar mijn maag ,als je het gevoel hebt dat je bijna genoeg hebt dan stop ik met eten en eet ik de helft laatst had ik op feest een cheesecake en ik deed hem in twee en de rest is voor wie zin heeft ,dus hebik toch geproefd maar1/2 calorien en chipjes een klein potje géén hele zak en op de frigo een foto van vroeger kan ook helpen ...lieve groet en dikke knuffel Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach gossie, wat verdrietig van Poespoes......
    Ik sta al te janken als er een van onze kippen dood gaat, dus ik weet wat je voelt... Hoewel ik al diverse honden en katten heb moeten missen went het nooit... Maar wat heeft Poespoes het fijn gehad bij jullie en wat hoorde Poespoes er bij!
    Fijn dat het met het eten weer wat beter gaat. Ik zou een moord doen voor 70 kilo maar dat woog ik toen ik 16 was of zo. Inmiddels ben ik 26 kilo afgevallen en wil eigenlijk nog 4 er af. Ik kom van ver in de 3 cijfers dus ik ben al heel tevreden. Pas weer in gewone maten bij gewone winkels, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat verdrietig voor jullie gezin! Poespoes was echt een lid van jullie gezin, en o wat zal ze gemist worden! Zat het te lezen met tranen in mijn ogen, het verlies van een huisdier doet zo zeer. Gisteravond nog dikke tranen bij mijn puberdochter om het verlies van onze eerste hond. Nu drie jaar geleden maar o hij wordt nog echt gemist!Dus begrijp je volkomen hoor je huis is niet compleet meer! Veel sterkte voor jullie allemaal!

    Liefs van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor alle lieve reacties!
    Ipie 26 kilo, wat enorm knap!
    Jezebelle we zitten qua gewicht nu niet ver van elkaar.
    Ik merk nu dat het volhouden nog niet zo makkelijk is.
    Je( ik dus) vervalt snel in oud gedrag.
    Maar het gaat nog goed!

    Alle lieve mensen die op Poespoes reageerden: dank je wel!
    Voor mensen die niks om dieren geven is dat niet te begrijpen.
    Ik heb zelf twee vriendinnen die als de dood voor katten zijn.
    Eerlijk gezegd weten die nog niet eens dat Poespoes er niet meer is.
    Laat staan dat ik ze al verteld heb wat ik nu weer meegemaakt heb...
    Ik schrijf er snel over.
    En jongens...dat betekend niet dat ik Poespoes vergeet!
    Dat kan niet als je een diertje zo lang heb gehad, wat zo'n deel van je gezin uit maakte.
    Lieve groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen