Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 3 februari 2016

geweldige dagen en verder niks bijzonders...

Het word maar saai hier.
Weer een chili.
Waarbij ik het chipotle powder, verving voor een stukje jalapenjo uit het zuur.
Wat een hele lekkere chili opleverde.
Al bezit ik dus niet de kunst om een chili er op de foto lekker uit te laten zien.
Jullie zullen me dus op mijn woord moeten geloven.
Is de sjaal bijna af.
Is het geheel toch best rustig geworden.
Mocht ik de drie blauwe katoentjes meenemen voor 1,95 samen, omdat ze al zo lang in de winkel lagen dat ze wat smoezelig waren geworden.
Geen probleem, juist dit garen mag op 60 graden gewassen worden ( dat kan lang niet met alle katoenen garen). Perfect voor vaatdoekjes dus. Net als het rood/witte garen.
Heb ik inmiddels meer vaat-doek patroontjes, maar ga ik toch steeds weer voor de bekende.
Misschien omdat het door het meerderen en minderen zo fijn is om te breien.
Twee bolletjes die ik eerder ( ook al afgeprijsd) kocht, en het geheel is een fleurig schaaltje vol. Bij de roze was de tweede voor half geld, maar die kocht ik omdat het gewoon een keer een leuk kleurtje is.
Winter?
Welke winter?
Dat het zo zacht is , werkt als een voordeel voor manlief en oudste ( onze eigen stoere tuinmannen).
Manlief vond op marktplaats wat fruitbomen die al gedragen hadden, voor een klein prijsje. Hij moest er wel een eindje voor rijden, maar het aanbod was te mooi om zo maar te laten gaan.
De fruitkweker ging zijn veld wat aanpassen, zodoende bleven er wat bomen over.
Omdat de pipowagen toch niet (schuin) voor het huis mag komen staan, is het veldje daar weer omgespit en hebben de mannen er weer een echte boomgaard van gemaakt.
Met een beetje geluk hebben we heel snel: appels, peren en kersen uit eigen tuin!
Wat een genot.
De bloemetjes weer zien bloeien.
 Zeker in het zonnetje wat zich vandaag van de goede kant laat zien.
Je krijgt er spontaan goede zin van.
Krijgt de pipowagen een privé tuin.
 Is ( hoewel niet zo goed te zien) ook aan de andere kant een al een beginnetje gemaakt met een stuk meidoornhaag.
Inmiddels denken de mannen er over om de moestuin eens zo groot te gaan maken!
Dat betekend dat er meer mensen mee kunnen gaan eten.
Zoals buren en familie.
Ik vind het heel wat, maar omdat ze vrijwel al het werk doen, laat ik de keus aan de mannen.

En verder:
Werk ik al weer een paar dagen in een fijn gezinnetje waar net de derde dochter geboren is.
Doe ik weer steeds meer zelf, en verheug ik me er op, weer helemaal aan het werk te gaan.
Waarbij ik meteen besef dat ik niet te snel moet gaan.
Gaat het sommige dagen geweldig, soms ligt daar ineens zo'n rare rotdag op de loer.
Maar vandaag is geweldig.
Op naar heel veel geweldige dagen!

groetjes, Franca.


4 opmerkingen:

  1. Mooi he die krokussen....ik word er altijd instant vrolijk van ;)
    Wat ben je toch creatief! ik ben soms een beetje jaloers op mensen die zo handig zijn met naald en draad, haak- en breipennen. Wat een gezelligheid spat er weer van je blogje af!
    Geniet maar verder van jouw geweldige dag! zo kunnen wij ook weer meegenieten ;)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o al echt voorjaar in Holland! Hier vriest het. Heerlijk zeg die boomgaard.
    Heb ook zin in tuinen, Hoop veel tomaten. Vond vorige week een boek over canning en vooral sauzen en chili sauzen. omgerekend van 18 euro voor 15 cent. Geeft een duw in de geode richting.
    En je chili ziet er heerlijk uit! I love it!ook lekker met, rijst.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf hier ook al twee potjes met voorjaar bodes staan, een potje met narcissen en een potje met blauwe druifjes. Leuk om af en toe even naar te kijken. Ben zelf ook blij met het zichtbaar lengen van de dagen, weer iedere dag een beetje langer licht. Ook al regent het veel, dat licht kikkert je op. Heerlijk. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil weer aan het werk.
    Ik weet best dat ik te veel deed, me te druk maakte.
    Maar jongens wat mis ik het werken.
    Zo weet je pas weer echt hoe fijn werken is!
    Wens jullie allemaal een fijn weekend!

    ps. doe het even zo, niet genoeg nieuws voor een nieuw blogje!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen