Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 10 augustus 2015

de eerste gasten

Of het al in de grote vakantie kon, vroeg de vriendin die als eerste in de pipowagen zou gaan logeren.
En dus: werk aan de winkel.
Al het linnengoed uit de pipowagen in de was. Het is niet gebruikt, maar het ligt er al zo lang, en het moet natuurlijk lekker fris zijn.
 Ik doe een pipo (wagen) afwas.
Dan blijkt er toch heel wat verzameld te zijn.
 En manlief?
Die sjouwt wat af!
Binnen de pipowagen, maar vooral er buiten.

Daags voor hun komst ( en nog een groot stuk van de dag van aankomst) werden er struiken uit gedaan, werd er grond uit de moestuin gehaald en alles snel vlak gezet.

Een aantal grote ( stap) tegels, zorgde er voor dat ze niet helemaal op het zwarte zand zaten voor de pipowagen.
Straks komt er gras, nu even zo.
 De avond voor de aankomst van de vriendin , hebben we ook nog een etentje.
Het geplande gerechtje is te veel voor nu, ik hou het simpel.
Hartige taartjes met tomaat en Hüttenkäse ( gevonden bij Brenda kookt).
 Samen met ons eigen wortelsoepje ( in een glaasje ) een lekker en gemakkelijk voorgerecht.
Volgende keer ( en dan maar hopen dat het hier wat rustiger is) is het bij ons thuis en zijn wij verantwoordelijk voor het hoofdgerecht.
Eenvoudig of niet, het was heerlijk.
We spreken niks af, dus de combinatie is een verrassing , en jongens wat was het lekker! En gezellig!
En dus werd het laat, wat niet weg nam, dat ik de volgende ochtend om een uurtje of half zeven, met de stofzuiger aan de slag was in de pipowagen.

Een fris opgemaakt bed.
De bedstee.
Er staat al het een en ander klaar ( koffie, suiker, thee) in glazen potjes.

Grappig!

Denken wij een luxe gebaar te maken ( met een "sjiek", koffiezetapparaat ), vroegen mijn vriendin en haar man of we ook een los koffiefilter hadden...
Geen luxe, ze zetten hun koffie gewoon met een filter op een kopje.
Daar had ik niet aan gedacht. De volgende ochtend stond het op de tuinstoel buiten, met de koffie en filterzakjes. Om te zorgen dat ze het op tijd vonden, plakte ik een briefje op het keukenraampje, het kwam helemaal goed!
Er kan heel veel in een keukenkastje.
 Waarmee verwelkomen we onze gasten?
We doen wat extra's ( het is tenslotte een goede vriendin), stroopwafels, chocoladekoeken, snoepjes, wat fruit en een paar flesjes wijn.. Maar ook een start voor in de ochtend: brood, wat boter, en zelfgemaakte jam. In de koelkast een biologisch sapje ( en minipotjes met koffiemelk e.d.).
Ze redden zich zo wel toch?
Welkom lieve gasten!

Wat is het leuk!
Inmiddels zijn ze twee dagen hier.
Fietsen ze flinke tochten, gaat alles prima in de pipowagen: één ding gevonden, maken jullie iets om de deuren vast te zetten?
Fijn zo'n proeflogeerpartij.

Hebben we inmiddels ( met de vriendin waar we vroeger ook mee op vakantie gingen) een fikse wandeling gemaakt, lekker bijgekletst en na afloop samen met de mannen ( en dochterlief) koffie gedronken.
Hoe fijn: zet ons bij elkaar ( ook al hebben we elkaar soms in geen jaren gezien) en het is weer gewoon en net zo vertrouwd als vroeger!
Genieten!
Met als verrassing : een extra dagje vrij voor mij.
Zomaar, niet gebeld.
Wat kan een mens boffen!

Ik heb gewoon geruimd en gewerkt in huis ( nodig, daar was ik met alle pipowagen gedoe niet echt aan toe gekomen).
En later alle ramen en deuren  buiten gesopt (met de ragebol met sop en een emmer schoon water met pollepel nagespoeld).
Niet perfect, wel schoon en fris.

Nu wacht ik op een telefoontje.
Ze kunnen nog een half uur bellen....we zullen zien!

groetjes, Franca.







8 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig uit!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een mooie, knusse bedstee! Fijn zo'n proefvakantie van vriendin, kun je net nog even de puntjes op de I zetten.

    De taartjes zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zie en klinkt het allemaal goed. Jullie hebben hard gewerkt hoor. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o ik zou me er helemaal in me element voelen! Fietsen en dan savonds in de bedstee! O ik zou bijna naar Holland komen en een weekje afspreken voor de wagen. Wat een genot! Maar ik lees maar mee van ver weg!
    Groet!!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus de eerste officiele logeerpartij in de pipowagen is een groot succes geworden. Wat heerlijk. Het kan ook niet missen, in zo'n prachtige wagen te mogen overnachten.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er hartstikke leuk en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is hij prachtig geworden, de pipo-wagen. Wat knus en leuke spulletjes.
    Dat wordt genieten voor de gasten.

    groetjes, Marlie

    BeantwoordenVerwijderen