Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 2 juni 2015

andere keuzes

Op het gevaar af, dat ik jullie verveel...

Hoe leuk is het om s' morgens de was op te hangen.....
  en vrijwel direct naast jou scharrelt de ooievaar rond!
Zie je overigens de rand in het laken? Zuinigheid van heel vroeger ( nu nog door ons gebruikt) een versteld laken.
De volgende ronde was buiten, en inmiddels waait het wel erg hard.
De lakens klapperen zo hard, dat het vanaf het plaatsje bij de computer ( vanwaar ik de foto maakte) nog oorverdovend klapt.
De huiskamer ( op de foto zoals het ook echt is, niet opgeruimd) ons thuis.Waar ik Zondagavond zat, en me bedacht hoe goed we het hebben. Met al onze ( in de ogen van anderen) vreemde keuzes. Dankbaar zijn, en bedenken hoe we anderen ( die andere omstandigheden tegen kwamen), kunnen helpen.
 Twee dagen later.
De collega's komen wandelen, en daarna op de koffie in de pipowagen.
Flinke wandeling, bijpraten over het laatste ( heel bijzondere) gezinnetje.
Bijna vakantie voor een paar collega's. Fijn, zo'n avond, dat doet goed.

Als ik de volgende dag de kopjes terug breng ( afwassen moet nog "binnen" in huis, er is nog geen wateraansluiting) haal ik gauw mijn camera, wat een mooie licht!
Schandalig, ik weet het, maar gewoon een zak snoepjes/koekjes was even handiger dan ook nog eens bakken ( en kan netjes een tijd bewaard worden, eigen baksel moet op ). Wel in de mooie stolp die ik van jongste kreeg voor mijn verjaardag.

Daar zit ik dan, nog in mijn rode ochtendjas.
Zomaar even zitten, genieten.
Ik krijg steeds meer zin om  "echt" iets met de pipowagen te gaan doen .
Leuk ook, hoe enthousiast de collega's reageerden.
Misschien hadden jullie al een stukje gezien van de "nieuwe" ( marktplaats) stoelen.
Twee voor veertig euro! Precies een mooi maatje voor hier.
Ik ben er zo blij mee!
Soms zit ik zomaar even s' avonds in zo'n stoeltje.
Naar buiten te kijken en te genieten.
Want laten we het niet vergeten: wat hebben we het goed!

Manlief bedacht een eerste zet, om iemand te helpen.
We zetten de moestuin helemaal vol groenten. Hoe simpel en hoe goed van hem! Groenten uit iemands eigen tuin krijgen is fijn. Anders moeten ze het maar op de composthoop gooien als ze te veel hebben.
Die man van mij, wat bof ik toch!



Fijne dag!

groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Franca,
    Jouw prachtige pipowagen. Je zou er zo een bed & breakfast in kunnen beginnen. Zou heerlijk zijn om daarin te logeren. Maar ook kun je er gewoon gezellige koffiemiddagjes organiseren... Wat is het er toch mooi... En die foto's van de ooievaars vervelen echt niet hoor...
    Goed idee hoor om de groeten uit eigen tuin lekker weg te geven... er zullen heel veel mensen heel blij van worden... wij doen het regelmatig met de eitjes... we kunnen ze zelf toch niet allemaal opeten...
    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh gaaf je kunt idd een b en b ofzo beginnen hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen