Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 13 april 2015

flespompoen, mandoline en zon

De allerlaatste flespompoen.
Daar moeten we iets mee.
Schillen ( vind ik toch lekkerder), en de pitten er uit.
In dunne plakjes snijden met de mandoline. Die mandoline, ik ben er nog altijd zo blij mee. En dan te bedenken dat ik eerst even twijfelde toen ik het ding voor een paar euro bij de kringloop zag staan, helemaal compleet!
Als ik er nu een in de winkel zie, schrik ik van de prijs, maar het is een fijn stuk gereedschap in de keuken ( wel loeischerp, voorzichtig en met de beveiliging gebruiken).
Het recept komt uit: Uit Pauline's keuken.
Ik heb nog even gekeken of het ook op haar site staat, maar daar word momenteel aan gewerkt, dus zijn er even geen recepten op te zoeken.
Het recept heet: Pompoen alla Parmigiana.
Pompoen Alla Parmigiana, alleszins de moeite waard.
Wat verschrikkelijk lekker!
Natuurlijk was ik weer eigenwijs genoeg om het toch een klein beetje anders te doen. Ze maakte ik ( halverwege het recept) een dubbele hoeveelheid tomatensaus , om voldoende te hebben voor veel laagjes.

Ik gebruikte niet de hele pompoen ( was ook best een flinke) en maakte van de rest Pauline's gebroken hart soep.
Ook zonder gebroken hart, een heerlijke soep!
Dochterlief maakte voor de Paasdagen een stroopwafeltaart (te vinden als heerlijke stroopwafeltaart bij Lekker & Simpel , de site van Sofie en Jorrit ).
En het weer was zo fijn, dat we buiten koffie konden drinken.
Hoe heerlijk, alle kinderen thuis, gewoon wat zitten en kletsen in het zonnetje, wat gekkigheid,puur geluk!

En verder: Ben ik zo blij!

-Dat mijn enkel het weer doet.
- Dat ik weer een auto heb ( die kwam zonder rem van de garage en is daarna door manlief gemaakt, doordat de remvloeistof er helemaal uit was en er iets besteld moest worden, duurde het een volle week). Na een week bijna niet lopen, nog een week thuis zonder auto en nog niet in staat te fietsen of ver te lopen. Het viel niet mee.
- dat ik het laatste gezin toch goed af heb kunnen sluiten ( ondanks een wel erg moeizame start).
 - Dat ik hier weer even kon schrijven ( door veranderingen aan de computer kwam ik even niet bij mijn eigen site).
- Dat het vandaag zo'n mooi weer is, dat ik naar buiten kan.


fijne week!

groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Lekkere recepten hoor! Heb hier ook nog eentje staan, zo'n flespompoen. Leuke inspiratie opgedaan dus. Fijn dat het wat beter met je gaat en dat de auto het weer doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even moeten opzoeken wat een mandoline was :-)

    BeantwoordenVerwijderen