Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 10 september 2014

rommelig, druk, en toch fijn

Oudste zei het al: gewoon afwachten, komt vanzelf goed.
Eindelijk een rood kleurend pepertje!
Oranje boeket.
Gekregen van het gezinnetje waar ik zes dagen mocht "kramen".
Dezelfde dag kreeg nog een extra gezinnetje, waar ik de volgende dag nog een keer drie uurtjes mocht gaan werken, en extra wacht kreeg ( voor een gezinnetje wat eventueel nog uit het ziekenhuis zou komen).
Rond de middag thuis, even eten en dan een telefoontje: jongste stond halverwege de weg thuis-school ( 22 km enkele reis) met een lekke band .
Natuurlijk spring je dan ( met mobiele telefoon paraat) even in de auto.

Om weer thuisgekomen direct maatregelen te nemen.
Twee schalen mac 'n cheese voorbereid. Zo dat de mannen de schalen maar in de oven hoefde te schuiven ( en een pot erwtjes en worteltjes er bij open maken).
Mocht dat telefoontje nog komen....

Het telefoontje kwam niet meer.Wat wel kwam.... ( al eerder, maar geen tijd om te laten zien) deze doos per post.
Met daar in...
Deze en.....
deze jurk.
Omdat dochterlief het echt te druk heeft met school, bijbaantje, weekje Londen ( voor school) en vriendje.
Even dacht ik nog zelf achter de naaimachine te gaan zitten, maar met deze jurkjes ( echte king louitjes , voor 20 euro per stuk) gevonden op marktplaats, ben ik dik in mijn sas.
Niet moeilijker maken dat nodig toch?


 Deze week zette ik dan ook regelmatig s'avonds al een schaal eten klaar.
Zodat ik na een lange ( vermoeiende) werkdag zo wat lekkers op tafel had staan.
Ik lijk wel al echt naar winter ( troost) eten te gaan.
Misschien omdat het al steeds sneller donker is s'avonds ,of  misschien gewoon omdat het zo lekker rommelen is in de keuken als de oven heerlijk aan staat. Wat ik wel moet doen is iets bedenken waardoor de eet foto's wat minder donker zijn.





Cottage pie voor de meute, lekkere vega chilli voor mij, heelijk!
Over donker gesproken.
Toch even laten zien: Geertude haar nieuwste boek is uit.
Haar achtste al!
Er is ( te vinden via Geertude's blog in de zijbalk hier) een pdf te downloaden  met de eerste bladzijden uit haar boek.
En je maakt nog kans op haar nieuwe boek, als je een reactie geeft op haar blog.
Zeker doen!
Geertude's boeken zijn zo leuk om te lezen!

En nu?
Vrij!
Tien dagen maar liefst!
Uitrusten, opruimen, van man en kinderen genieten.
Maar ook een klein feestje voorbereiden...
Klein, maar als het goed is toch bijzonder!
Aan de slag, jullie horen ( en zien) het later wel.

Fijne dag,
          groetjes,
                      Franca.

3 opmerkingen:

  1. zo, dat eten ziet er allemaal heerlijk uit ;) :)
    fijne vrije dagen
    -Roselie-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou graag bij jullie komen aanschuiven aan tafel - dat ziet er lekker uit !!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn gewerkt mooie bloemen nog extra werk en nu lekker vrij
    Geniet en post zo nu en dan zo leuk !

    BeantwoordenVerwijderen