Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 10 oktober 2013

van gewone dingen

Hoe leuk is dit? Vind ik zomaar een " zilveren" warmhoudgeval voor een buffet , als ik net bezig ben een high tea/ maaltijd voor een groep collega's te organiseren.
Thaise groentecurry met rijst, uit het koffietijd kookboekje. Lekker! Gelukkig genoeg gemaakt, dus zit er nu nog een portie in de diepvries.
Op ziekenbezoek bij een collega die van de trap af viel en haar knie "verprutste". De eerste keer kreeg ze druiven uit eigen tuin, en nu?
Het werd een Nuttela-taartje, bestaande uit slecht 2 ingrediënten : Nutella ( nou ja zoiets) en ei.
Het werd een prima taartje. Ik nam ook nog wat opgeklopte slagroom mee. Wij een stukje, de werkmannen die aan de riolering bezig waren lusten de rest! Zo is zo'n taartje zo op!
De schort waar ik het laatst over had.
Al moet ik hem eigenlijk wat kleiner maken.
Boompje weg, voer voor paddenstoelen. Krijg je zomaar dit in je tuin.
Gekocht voor het leuke plaatje, toch gelezen. wat zou het leven makkelijk zijn als je Opa je een groot huis, een baan voor je man en nog van alles zou schenken. Tja, ik ga morgen maar weer gewoon aan de slag...
Het blijft een leuk plaatje ( en stiekem las het ook wel lekker).

Over lekker gesproken: als je door de gestampte aardappels, crème fraîche, wat geraspte oude kaas en snippers amandel doet, dan moet dat toch wel goed smaken? Een verrassend recept uit een grappig boekje wat zomaar bij de winkel met het matroosje lag. En dat laagje aardappelpuree...dat gaan we zo vaker doen!
  De houten breinaalden waren te zwaar en vooral onhandig lang. Op advies van Geertrude toch maar op rondbreinaalden verder. En die enge tijger op de achtergrond...
Is gewoon een duffe kat. Die best gemeen kan kijken.
Schaam je Poespoes!

Verder maakte ik ( geïnspireerd door de woonbeurs) een zakdoekje voor mijn dochter, waar ik met textielstift het versje op schreef, wat ik ooit zelf maakte om in haar Poesie album te schrijven. Ik heb gehoord dat het inmiddels op haar koelkast hangt, zodat ze het elke dag kan zien! Leuk!

Morgen al weer aan de slag. Eigenlijk belden ze vandaag al of ik vanmiddag al op kon starten, maar dat heb ik toch maar even niet gedaan. Door heel veel bezoekjes, telefoontjes en het geregel voor de high tea, was de week maar kort. Vanmiddag had ik nog even hard nodig om bij te komen.
Een gekke week, die omgevlogen is.

Ik ga eten voor morgen maken, mocht ik tot laat moeten werken, dan kunnen de mannen vooruit.
Voor jullie allemaal alvast een heel fijn weekend, geniet van je vrije tijd en van elkaar!
        groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Nog snel even achter de computer.
    Hebben jullie dat nou ook?
    De dag dat je weer gaat werken, alles is schoon,netjes en opgeruimd, dan wil je gewoon niet weg.
    Ik kan nu al heimwee krijgen:
    - naar mijn gezellige huisje
    -naar oudste die vanaf vandaag herfstvakantie heeft
    -maar jongste die vanmiddag al vrij heeft
    - naar dochterlief die dit weekend ( een dag later) toch nog thuiskomt
    -naar manlief, omdat het zo heerlijk is om samen in het weekend vrij te zijn.
    Nou ja, straks weer zo'n heerlijk humpie.Ik mag toch eigenlijk niet klagen.
    Voor de boffers: fijne herfstvakantie!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je helemaal Franca..
    Ik ben bijna twintig jaar thuisgebleven bij de kinderen en nu
    help ik af en toe tot zeer regelmatig
    in een kinderkribbe in de buurt.
    ik zou soms geld geven om wat meer thuis te zijn en gewoon te genieten van de dagelijkse dingen.
    Gelukkig is dat ook snel over als ik
    in de kribbe ben en de kindjes me lachend tegemoet komen.
    Verder vind ik dat alles zo snel gaat...het is in mijn hoofd net maandag geweest en vandaag is de week al weer weg! Niet te geloven!
    heel veel liefs
    en ik wens je een heel fijn gezinnetje toe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een leuke jurk aan! En ik ben benieuwd naar die Nutella taart. Daar had ik nog niet van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha ik heb dat soms ook, hoe graag ik ook werk, en hoe leuk mijn werk ook is ( vind ik tenminste zelf wel) soms wil ik gewoon nog wat langer lekker thuishangen. Eenmaal in de benen ben ik dat gevoel altijd heel snel weer kwijt ook :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @vergreetmenietje: je snap het helemaal.
    @vlijtig liesje: dit was de jurk die ik ( voor 8 euro) op markplaats gekocht had voor mijn verjaardag, uiteindelijk toen niet gedragen omdat mijn dochter een jurk voor me maakte. Toch echt een lievelingsjurk geworden. Kan zo, met gekleurde panty en ook met laarzen. Goeie keus geweest. Dank voor het compliment!
    @sillie: En zo is dat.


    Inmiddels ben ik aan het werk.
    Later deze week als alles wat ingedaald is zal ik er (heel voorzichtig) iets over vertellen.
    Hou het er maar op dat ik vanaf het eerste telefoontje ineens mijn eigen geluk enorm besefte.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nog een tip als je geen zilverpoets hebt of geen hebt om te poetsen, je vult een bak met koud water ,legt daarin een vel aluminiumfolie met de doffe kant naar boven en gooit er wat zout in en legt daarin het zilveren voorwerp laat het er een tijdje in liggen, spoel het daarna af en droog het met een zachte theedoek, het zilveren voorwerp glanst weer en dat zonder poetsen en milieu onvriendelijke middelen, nu is aluminiumfolie ook niet erg milieuvriendelijk,maar je kunt het in dit geval wel vaker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen