Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 14 december 2012

nog twee dagen

Hier nog geen kerstboom,stal of krans.
Hier zitten we nog in de tijd tussen Sint en Kerst.
Krijgt dochterlief een paar zelfgehaakte sloffen ( lekker warm als je pas om 20.35 u thuiskomt van stage wegens een trein met ruim een uur vertraging).
We genieten van knus en warm. Buiten is de boze wereld.  Werken in een gezin waar al eerder een kind uit huis is geplaatst en berichten van heel veel slachtoffertjes bij een schietpartij ( stom woord trouwens) in America.
We branden een kaarsje en doen maar wat we kunnen.
Wij kneuteren in onze slofjes ( de mijne zijn echte budget sloffen, halverwege de tweede slof was mijn garen op) , vind ze zo nog mooier.

Nog twee dagen ga ik me verschrikkelijk hard inzetten. Dan haak ik het laatste randje aan de sjaal ( of hoe zo'n ding ook heet) die ik al drie keer heb uitgehaald. Dan mag ik het laten gaan. Komt er een boom in huis en ga ik genieten van een thuis in kerstsfeer.
Groots en meeslepend leven. Wat een geweldig boek. Genieten van elke prachtige bladzijde.
Ik vind deze dagen niet makkelijk. De donkere dagen, nog zelden een "gewoon" gezin. Dit boek geeft me steeds een schop onder mijn ....
Mooie woorden om even bij stil te staan.
Nog twee dagen...

           groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. leuke sloffen ,heb ze hier ook al gezien.
    Het word schietpartij is denk ik geen goede vertaling.Hier is het het geode word shooting,maar voor jullie is het meer een woord als moordaanslag denk ik.
    Er word hier zo vaak geoefend voor zulke dingen,maar je kunt het nooit voor zijn vrees ik.Hopelijk vinden ze ieets uit.
    Wat drinken jullie daar voor iets heerlijks?
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even aftellen Franca...maar makkelijk zal het niet zijn in zo'n
    gezinnen!
    Wat zien ze er leuk uit die sloffen!
    Het ziet er daar weer gezellig uit
    bij jullie!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Wilma: cappuccino, met opgeklopte melk en cacao.
    @vergeetmenietje: Dank je wel. Ik moet echt beter leren om de problemen van "moeilijke" gezinnen beter van me af te zetten. Deze week ging me niet slecht af. Ik leer het nog wel!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen