Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 9 mei 2011

29 dagen, dag 1 en 2

In het boekje: Budget gerechten, noemen ze het restverwerking.
Nou hou ik nooit 300 gram kippenvlees over, dus maakte ik het gewoon vers.
Kippenpastei met champignons. Omdat de creme fraiche ,2 halen 1 betalen was bij AH. En natuurlijk gewoon omdat het wel lekker eruitzag.
En dat was het vast ook, ik was gewoon te laat met mijn foto.
Ik probeerde nog een foto van mijn bord, maar of dat er zo lekker uit ziet? Het smaakte wel erg lekker.
Het boek waar het project mee begonnen is. Ik lees steeds een hoofdstuk en ga dan wat anders doen. Het is zo confronterend als ze schrijft wat de gevolgen zijn als je MS hebt. Tussendoor haak of rommel ik wat, of lees een stukje in de nieuwe Prima. Die is super deze keer! Ze veel artikelen die me echt aanspreken. Zoals 319 ways to beat the cash crunch .
Zie je wat mijn haakwerkje geworden is?
Gisteren toch maar begonnen met de 29 dagen.
Dochterlief had de prijs voor de mooiste outfit en ( helaas) ook de mooiste val bij de hoge hakken run. Dat is toch een mooie slinger waard? Ze kreeg overigens twee bioscoopkaartjes en een bon t.w.v. 50 euro! Zie je met welke hakken ze rende?
Dag een is dus een slinger, gegeven aan dochter.
Niet alleen wegens de hoge hakken run. Maar ook omdat ze zo'n zonnig kind is!
Daar hangt de slinger nu, aan haar bed . Zou ik hem even mogen lenen voor mijn verjaardag? Of is dat niet eerlijk? Dan moet ik maar snel een nieuwe maken.
Vandaag is dag 2. Goed nagedacht, wat en voor wie. Klein probleempje was dat ik in de wacht zat. Kan niet bellen ( telefoonlijn moet vrij blijven) nergens heen.
Oplossing: stuur een pakje, vraag of schoonvader die even op de post wil doen. Dus hoop ik dat morgen de postbode het pakje bezorgt bij collega. Die waar ik vorig jaar een paar dagen mee mocht lopen. Omdat ze als zzper werkt, en deze special dus vast kan gebruiken. En natuurlijk omdat ze zo'n lief mens is!
Als je al de hele dag wacht. Vanalles gedaan hebt en trek krijgt, maar het echt te vroeg is om te gaan eten. Kun je iets uit je jeugd uitproberen. Beker melk goed heet maken, 2 theelepeltjes oploskoffie erin en een (heel klein) theelepeltje suiker erbij. Gek dat de geur alleen de ineens terugzet in je jeugd. Het kwam door de beschuitbus. Daardoor dacht ik hier ineens weer aan. Vroeger kreeg ik er een beschuit met speculaas bij of soms een met een dun plakje peperkoek erop.
Als er dan ook nog een lekker snoepje bij mag ( moederdagcadeau van jongste) dan heb je het toch wel heel goed!Zo kom je de wacht wel door. Wat lezen, wat handwerken, een wasje draaien ( en ophangen) de vaatwasser leeg en zo rommel ik wat aan.
Uiteindelijk kwam de oproep: baby al geboren ( nog wel heel vers) , prachtig kindje, leuke ouders, leuk huis. Ik verheug me op komende week!
groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je (weer) in een fijn huis terecht bent gekomen. Dat is (begreep ik van mijn hulp) toch ook steeds wel weer afwachten.

    Fijn om met je mee te mogen lezen over je challange. Wie weet steekt het virus mij en andere blogstyers ook wel aan en geven we er straks met z'n allen flink op los ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima idee! Ik denk dat het de wereld een stuk mooier maakt en dat begint altijd bij jezelf. De slinger is echt heeeel leuk! Goed idee. Veel plezier in je kraamgezin. Liefs Amelie

    BeantwoordenVerwijderen