Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 2 mei 2011

1 keer per jaar

1 keer per jaar mag ik vakantie nemen samen met de kinderen (buiten de grote vakantie) en laat ik nu voor de meivakantie gekozen hebben! En dus geniet ik me gek. Van de kinderen, het mooie weer. Van het echte vakantiegevoel.
Alleen vind ik een week vrij zijn niet altijd een succes. Maar samen met de kinderen is het een feestje!
Kijk maar mee met zo'n dagje.
Poespoes die tijdens het ontbijt duidelijk maakt dat ze naar binnen wil ( snapt nog steeds niet dat dat ook via de bijkeuken kan, die deur staat open).
Dochterlief die eindelijk iets van haar kamer wil laten zien. De rest komt wel als ze opgeruimd heeft zegt ze.
Strijken doe je met dit weer toch niet binnen? Jurk? Ruim tien jaar geleden voor 5 gulden op een rommelmarktje. Heerlijke thuisdracht.
Nieuw leesvoer en zal ik...weer eens iets naaien?
De naaimachine moet toch op tafel komen, om de kussens af te maken.
Oudste mag een ziek boompje kappen. Wat is er leuker voor zo'n knul om je even op uit te leven.

Om daarna het zielige vogeltje te begraven. Geen idee wat er gebeurd is, maar wat is het sneu.
Bloemen en bloesem zo ver je kunt kijken.
Simpel ,maar lekker eten.
Iets nieuws op (of is het met haken aan) de haakpen.
Zie je wat het gaat worden?
En nog even een cadeautje maken voor het nichtje waar ik morgen op de koffie ga. Een pot met benodigheden om zelf koekjes te bakken (idee gepikt van internet).

En verder: Niet zoveel. De ochtenden zijn er om wat te ruimen, een wasje te draaien of te strijken. De middag om lekker in het zonnetje te zitten, naar pa/opa te fietsen of bij vrienden en familie op bezoek te gaan waar ik anders niet toe kom.
Als dochterlief thuis is ( baantjes en vrienden worden niet vergeten) rommelen we samen rond. We hopen om deze vakantie nog een rokje en jurkje voor elkaar te krijgen.
De kamer van oudste wordt goed gedaan( witten en verven) en verder heeft het haakvirus me te pakken.
Meivakantie: wat een genot!
(vakantie) groetjes,
Franca.

12 opmerkingen:

  1. Fijne vakantie kiekjes! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke vakantie sfeer plaatjes. Geniet er van,hopelijk blijft het een beetje zomers weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om zo met je mee te kijken!
    Fijne week nog.

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk zo een weekje samen vrij :-)
    ik heb dan wel geen vakantie, ik ben wel veel roostervrij :-) dus ik geniet ook heerlijk van de rsut en het weer.Oh en van de dingen die ik zo maar af krijg op mijn eeuweige to do lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een zalige foto's.Leuk om even te mogen mee genieten...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om zo je vakantiepret te delen, ziet er allemaal heel gezellig uit en wat je aan het haken bent... ik weet het niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig weer allemaal. Heb mee genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de lieve reacties!
    Ik zal vandaag of morgen laten zien wat mijn nieuwe haakwerkje gaat worden. Ben even bezig met een nieuw projectje. Heel druk bezig!
    tot snel!
    groetjes, Franca.-

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gezellig.
    en ik wil jou wel volgen maar ik kan niet zien waar jij je volgers hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een sfeervol leventje Franca.
    En wat een prachtige jurk.
    Voor maar 5 euro?
    Geweldig toch.
    Strijken in de tuin...nooit aan gedacht maar ga ik toch eens proberen.
    Nog een paar heerlijke dagen toegewenst.
    lieve groet van Vlinder

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk verslag Franca! En ik moest wel wat lachen over je jurk: helemaal hip! Je zou er nu grof geld voor neer moeten tellen ;o)

    Geniet nog even van de laatste dagen, ze geven prachtig weer op.

    Enne... ons prinsesje slaapt vandaag heerlijk in 'jouw' pakje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Monique- Wat leuk!
    Mag ik alsjeblief een foto? Liever niet op je blog? Dan misschien op mijn mailadres: www.keukenraam@gmail.com
    Ik zou het echt leuk vinden.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen