Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 13 februari 2010

mag 10 ook?

Van N(euro)otje kreeg ik deze award. Dank je wel N(euro)otje.
Een hele eer. Nu 7 interessante "facts" over mezelf.

1. Ik vind het eng om op onbekende snelwegen te rijden.
2. Het helpt me dan als ik een navigatieapparaat aan heb staan.
3. Ik ben ernstig boekenverslaafd. Ik zou eigenlijk een boekenmarkt moeten houden deze zomer.
4. Mooie huizen (en inrichtingen )vind ik geweldig. Als de badkamerverbouwing klaar is, wil ik graag onze inrichting weer eens veranderen. Niet door alles nieuw te kopen, maar door omwisselen en verven e.d.
5. Onze badkamer wordt zeer duurzaam in energie. Omdat ik in het boek de no-impact man las over de hoeveelheid water wat je gebruikt bij het douchen, hebben mijn man en ik besloten nog een systeem aan te leggen. Straks kan het toilet met regenwater of met gebruikt bad of douchewater doorgespoeld worden.
Samen met de warmte terugwinning van het douchewater,de extra isolatie, en de zonnecolletoren voor warm water , zijn we behoorlijk op de goede weg.
6. Ik vind het huishouden leuk als ik vrije dagen( en dus genoeg tijd) heb. Op werkdagen maak ik er vaak een potje van. Om vervolgens op mijn eerste vrije dag , als een gek door het huis te gaan. Heb me al vaak voorgenomen dit beter te doen, maar ja... Ik geef al zoveel energie aan "mijn " gezinnen, dat er niet veel meer overblijft voor thuis.
7. Koken is een hobby, en een troost. Als het niet lekker met me gaat, is er niks fijner dan de keuken in duiken, en een lekkere taart of maaltijd maken. Voor andere hobby's gun ik mezelf vaak te weinig tijd.
8. Elke week een ander gezin. Dat zorgt ervoor dat ik veel (hele leuke) mensen leer kennen en ook hele leuke huizen. Een fijne bijkomstigheid van mijn werk. Op het ogenblik, werk ik in een heel bijzonder pand, in een stad, onderdeel van vier huizen met een thema, door 4 verschillende architecten ontworpen, geweldig!
9. Ik ben een ongelooflijke twijfelaar. Daardoor kan ik slecht beslissen, denk meer na dan soms goed voor me is. En geef mensen zolang het voordeel van de twijfel, dat ik er zelf soms onder lijdt
10. Ik vergeet heel vaak om mensen op tijd een kaartje te sturen voor hun verjaardag. Schandalig!

Of ze interessant zijn weet ik niet, maar hier zullen jullie het mee moeten doen.

En de 7 nieuwe nominaties?
Ik denk dat iedereen er inmiddels wel een ontvangen heeft. Zo niet.. Voel je vrij deze aan te nemen, elke blogger die met hart en ziel zijn beleefnissen schrijft, verdiend wat mij betreft een award. Ik lees jullie allemaal met veel plezier.

groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Plezant om die weetjes van je te lezen. Dat van dat koken heb ik ook en ik ben ook boekenverslaafd (al is het wel al heel wat minder nu denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Franca om in al die huizen te kijken en misschien ook soms nog een idee op te doen. Je hebt een prachtig beroep en je wordt ook nooit vergeten omdat een moeder altijd aan haar kind verteld wie er bij haar of zijn geboorte was.
    Ja, en je 10 facts, sommige herkenbaar. Wel grappig om na te denken over jezelf en dat dan ook nog op te schrijven.
    Groet van

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee punt 5. Ik ben heel benieuwd naar de mogelijkheden.
    Ik heb de documentaire van No impact man niet gezien. Rond die tijd is wel een soortgelijke documentaire geweest Recipe for disaster, Rampenplan was de nederlandse titel. Uitgezonden door Holland doc.
    Ken No impact project al? Daar staat een leuke handleiding:
    http://noimpactproject.org/experiment/your-how-to-guide/
    Ik heb wel een DVD gevonden, bij de tros staat een trailer:
    http://radio.tros.nl/?page=detail&p=39284&type=broadcast&col=left&userPage=nieuwsshow

    Een leeskring maken vind ik erg leuk! Maar dan stel ik voor dat ik jouw verzendkosten betaal omdat je immers het boek al hebt aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen