Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 12 november 2009

eindelijk

Zie haar hier liggen, onze prinses op de erwt.
Hoe blij we hier al weer mee zijn....ongelooflijk.
Ik ben (was) een van die mensen die vond: en dier is een dier, soms overdrijven mensen zo met beesten.
Ahum... dezelfde dame (ik dus) neemt onmiddellijk alles terug!
Drie dagen waren we Poespoes kwijt, roepen, zoeken, geen enkel teken van leven, groot verdriet, stille hoop, misschien komt ze toch nog terug.
De derde dag ging dochterlief s' avonds even naar opa en oma. Terugkomend zag ze bij naar de deur een hoopje liggen, zou het... Ja het was Poespoes, tenminste een zielig hoopje van ervoor door moest gaan.

Bij de dierenarts bleek ( uit röntgenfoto's onder narcose, ja lach me maar uit) dat Poespoes haar bekken op drie plaatsen gebroken had. Maar vooral dat haar conditie moest verbeteren en ze moest laten zien dat ze kon plassen en poepen voor er iets gedaan kon worden.

Weet je nog? Die dame die NOOIT! een kattebak in huis zou willen ( mensen met een kattebak in de keuken bah). Die legde Poespoes in de watten in de huiskamer, voerde haar het beste en duurste eten, en zat regelmatig een uurtje bij Poespoes op de grond. En zette een kattebak direct naast Poespoes.

Om een lang verhaal (iets)korter te maken: Zaterdagochtend ( meer dan een week nadat ze verdwenen was) lag er een piepklein keuteltje op haar dekentje ( ooit iemand uit haar dak zien gaan wegens een keuteltje).
Inmiddels ligt Poespoes comfortabel in de keuken, plast en poept weer, en is in afwachting of er eventueel een operatie gedaan moet worden ( plaat bij het bekken).
Tot zover het verhaal van de dame die zowat al haar principes de deur uit deed, toen er iets met haar kat gebeurde.

groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Oh Franca, je schrijft het zó mooi en eerlijk op! Ik ben zelf een enorm poezenliefhebster en ben soms ook wel ver gegaan voor mijn beestjes...voor de rest ben ik heel nuchter hoor ;) Maar idd...als er iets is met ze dan merk je pas wat ze voor je betekent! Geniet maar lekker van poespoes!! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo een lang verhaal en fijn dat je er weer helemaal bent. Herken het wel, alsof je leven stil staat. Mooi hoor, twee voldragen babies. Mijn vriendin is zwanger van een tweeling. Daar in huis worden het kinderen 3 en 4. Blijft toch heel bijzonder zwanger zijn en kinderen baren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, arme Poes. Wat zal ze blij zijn dat ze weer thuis is.
    Ik hoop dat ze snel weer opknapt en dat ze niet teveel pijn heeft..

    BeantwoordenVerwijderen