Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 30 oktober 2009

Honest Scrap Award

Van Jente gekregen de : Honest Scrap Award.
Voor blogger : "who express themselves and write/blog from there heart & soul".
Award-regel in dit geval: "10 dingen vertellen over mezelf die jullie vast nog niet wisten".

Daar gaan we dan:

1. Dat ik 2 jaar als particuliere kinderverzorgster heb gewerkt ( zeg maar een soort nanny) . Dat ik het afscheid van dat jongetje(wat ik vanaf een paar maanden oud tot hij ongeveer tweeënhalf was verzorgde) zo hartverscheurend vond, dat ik ander werk ben gaan zoeken.
2. Dat ik daarna via werken in de horeca, nogmaals( kort) in een gezin waar ik ook de zorg van ( lammerende ) schapen bijkreeg, via gezinszorg uiteindelijk de kraam in ging( zodat ik tenminste niet zo lang bij mensen blijf,en makkelijker afscheid kan nemen.
3. Dat ik zodoende op mijn 21ste nog op kostschool kwam.
4. Dat ik daar ooit s'avond tegen alle regels in stiekem weggegaan ben ( om het kersverse zoontje van neef te gaan bewonderen).Om er vervolgens achter te komen dat halverwege mijn benzine op was ( nee, nog geen mobieltjes toen, maar ik ben er heelhuids gekomen,en ongezien weer naar binnen).
5. Dat ik Zondag nasi ( met toevoegingen ) heb gegeten en voor het eerst in maanden weer een echte migraineaanval heb gehad( en ik nu echt overtuigd ben, en o.a. nooit geen nasi meer eet).
6. Dat ik een mobieltje moet hebben voor mijn werk, maar dat ik die nooit oplaad als ik vrij ben.
7. Dat ik telefoneren zo moeilijk vind, dat ik liever een schriftelijke uitnodiging stuur voor verjaardagen( of manlief laat bellen). En ik daardoor ook mensen ben kwijtgeraakt ( au, dat is wel een hele bekentenis).
8. Dat ik het na 20 jaar nog altijd moeilijk vind om zo dicht bij mijn schoonouders te wonen .Die helemaal geen nare mensen zijn, alleen alles zien en er altijd zijn. Normaal gaan ze 3x per week zwemmen( tijd die ik graag in de tuin doorbreng), maar wegens de herfstvakantie zijn ze er nu constant. Vrij zijn in de herfstvakantie(met 2 zieke kinderen) valt nog niet zo mee.
9.Ik ben te aardig. Ik heb het lef niet om mensen (op een nette manier) te zeggen wat ik vind. Met als gevolg dat: Ik gisteren in de tuin een boekje zat te lezen. Met jas aan, (in de huiskamer lag dochter op de bank in mijn ogen domme t.v. programma's te kijken, oudste zat met harde muziek aan de computer) rust was gewenst. Hoewel ik achter een ronde schutting zat, toch weer gezien door opa, die om een praatje verlegen zat. Grr. Moet toch nodig wat bijleren!
10.Dat ik van deze 10 dingen zelf nog wat opgestoken heb!

En verder: Hoop ik dat de oudste twee snel beter zijn. Liggen er nu 5 pubers te snurken( 2 logees) , zodat ik maar even geen wasmachine of stofzuiger aanzet.
Was mijn nacht ( door logeerpartij) erg kort.
Ga ik vanmiddag( als manlief thuis is) eindelijk lekker even uit huis. Heeft mijn man in de laatste weken van het jaar, vrije dagen op kunnen nemen( gaat er dan eindelijk geklust worden?).
Zou ik nou heel graag even in een lekker oliebadje gaan liggen ( maar wegens het ontbreken van verwarming, niet te doen).
Hou ik nu direct op met zeuren en ga een lekkere douche nemen , iets leuks aantrekken en iets gezelligs doen.
groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om dit allemaal te lezen hoor Franca, en heel herkenbaar soms... Het kan wel eens helpen om allerlei dingen op 'te schrijven'en dan het papier in de haard te verbranden...
    Groetjes mama Lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je reactie Lieveheersbeestje.
    Ik heb heel veel om blij mee te zijn. Al vind ik dat op sommige dagen moeilijker te zien dan op andere.
    Je wilt sommige dingen ook niet zomaar vertellen, omdat het dan zo naar klinkt. Je idee om dingen op te schrijven en daarna te verbranden, zou goed kunnen helpen om niet in iets te blijven hangen. Dank je wel voor je wijze woorden.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen