Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 6 juli 2009

eindelijk pyjama/loungebroeken

Een kei is mijn dochter in fotograferen. Dus af en toe een foto van haar hand. Zoals deze van een vlinder op de vlinderstruik.
Na de hele ochtend in een warm zaaltje gezeten te hebben ( concert van harmonie, met jeugdorkest van zoon als voorprogramma, en twee kandidaten die op gingen voor het D diploma muziek), was het heerlijk om in de tuin te zitten.
Vond Poespoes het ook wel best zo.
En genoot dochterlief van haar taartje met taartje.
Omdat er 's avonds toch niks op t.v. was maakte ik (eindelijk) de lounge/pyjamabroeken. Als stof is een oud laken gebruikt (koste 1 euro in de kringloopwinkel) en daar konden twee broeken uit. Hier laat ik ze even zien voor de foto (dochter sliep al).
Maar als we ze s'ochtends samen passen, blijkt die van dochter veel te lang te zijn. Vandaag even inkorten. En de volgende maak ik meteen op maat. Het is een lekker simpel werkje om even s'avonds te doen. En ik moet zeggen, de broek zit heel lekker. Er liggen nog wat (al gewassen) lakens klaar, dus de komende avonden hoef ik me niet te vervelen. Zo lang uitgesteld , en dan zo makkelijk! Ik had het kunnen weten.
Aan het ontbijt ( met zelfgebakken broodje, en nieuwe pyjamabroek).
Daar ik de broodjes vanmorgen nog gebakken had, nam dochter er nog gauw een voor onderweg, eerder waren ze niet klaar.
Het programma wat ik wel even opneem van t.v. is geen cent te makken van Marieke Henselmans. Het zijn herhalingen van een paar jaar geleden. Ik wist nog dat Marieke meer inging op gewone dingen ( boodschappen doen, koken e.d.) waar je mee kunt besparen, en niet zo op gaan werken aandrong. Bovendien zijn de bedragen wat gewoner. De inkomsten waar ze het in een dubbeltje op zijn kant over hebben, zijn voor mij ongelooflijk hoog. Net als de schulden trouwens.

De twee Engelstalige kookboeken waar ik het over had, zijn te koop bij Amazon.com
Cheap Fast Good voor 1,45 ( dollar) of 0,98 voor een tweedehands ( wel even kijken of ze naar Nederland versturen, en vergeet de verzendkosten niet, die komen er ook nog bij).
Dining on a dime, is te koop voor 14,97 of 13,91 ( dollar), veel duurder dus. Nou niet direct gaan bestellen!

Ik vond al zoekende dat het boek door een moeder en dochter geschreven is. En dat ze samen een webside, en dochter ook een blog heeft/hebben. Het is wat zoeken, maar er staan veel recepten op en veel consumindertips. Ook het lijstje waar ik het over had, in het boek is te vinden ( subsitutionspage). Net als het lijstje " gezonde vervangingen", healty subtitutions staat op de site. Zodra onze printer het weer doet, komt dat in mijn keukenkastje te hangen. O ja, de site is: livingonadime.com

Nou gun ik mijn dochter (al terug van school door proefwerkweek) de computer, en ga ik aan het werk. Laatste vrije dag vandaag. Het is ook tijd dat ik weer aan het werk ga, ik ga nog gewend raken aan zoveel vrij! Waarschijnlijk voorlopig dus geen berichtjes, maar ik lees wel even bij jullie( beloof dat ik echt binnenkort een lijstje van mijn favoriete blogs zal plaatsen).
groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. De broeken zijn heel erg mooi geworden, wat een goede tip !!!
    Ook bedankt voor het linkje naar de website. Ik ga het meteen bekijken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden die pyama broeken. Hier liggen ook al weer een paar lakens klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Geertrude,
    Weer wat bijgekomen van je schrijfwerk?
    Misschien kun je nu tijd vinden om je (in je prachtige) eigen hokje terug te trekken en aan leuke naaiprojecten te beginnen.
    Ik volg je blogje nog dagelijks, dus zie wel wat je gaat maken.
    Wil je in ieder geval nog een groot compliment geven over je prachtige quilt!
    Een van de mooiste die ik ooit gezien heb.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor iedereen die belangstelling heeft : vanavond om 20.25 uur( tot 21.40) een thema-avond over jongeren en geld.
    Het is op Ned. 3 , en gaat over een aantal jongeren die op een heel verschillende manier met geld omgaan.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik die uitzending weer net gemist..jammer. Maar die pyamabroeken lijken ons ook wel wat! Hoe heb je het patroon gemaakt, gewoon een oude broek opengetornd? Of uit een knip of zo? Ik wil er ook wel wat maken, ze zien er erg mooi uit! (en ik kan wel zien dat ze lekker zitten!)
    Werk ze deze week en groetjes van mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een idee om er gewoon een doodnormaal oud laken voor te nemen! Toppie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen