Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 4 april 2009

voorbereiden op Pasen

In mijn vrije dagen mijn best gedaan om het huis op zijn Paasbest te krijgen.De tafel moet nog uitgewreven worden. Maar het zonnetje schijnt lekker!Gelukkig dat ik alvast zo hard gewerkt had. Nu blijkt dat ik met Pasen moet werken, is in ieder geval al het een en ander klaar. Zal ik de lentegordijnen ophangen (die ik voor 1 euro per stuk op de kledingmarkt kocht) of toch de blauwe? Deze moeten in ieder geval gewassen worden. Met Pasen moet alles schoon zijn( een tik die ik nog van mijn moeder heb meegekregen).

Het was geen straf om flink te wassen, met zo'n mooi weer is de was snel droog.
Binnen hangen ook nog mijn uniformen, en je ziet nog net een stukje gehaakte sprei( tijd om alle kleedjes en plaids ook te wassen). Nu krijgen we een lentehuis.
En ook het boodschappenlijstje schrijven is buiten in het zonnetje wel te doen.Kwam ik meteen een lekker soepje tegen, waar ik alles nog voor in huis had. En kookte ik een lekker maaltje.

En dat maakte een goed einde aan een fijne dag.
Ik vind het heel jammer dat ik met Pasen moet werken. Vooral omdat mijn vriendin uit Friesland zou komen. Nu moeten we kijken of we alsnog iets kunnen afspreken, als ze in de buurt is.
Mijn dochter heeft beloofd om me te helpen met het Paasontbijt. Klink misschien kinderachtig, maar ik geniet hier altijd zo van dat ik het niet graag zou missen.
Ik weet uit ervaring dat ik het niet zo erg meer vind als ik eenmaal aan het werk ben, maar toen ze gisteravond belde, was ik toch even teleurgesteld.

En voor nu....
Manlief is met de twee jongste naar de toneelvoorstelling van zijn vader geweest gisteravond, jongste heeft vandaag een soort wedstrijd ( van orkesten) en ik ga zo werken." Mijn " gezin is weer thuis, en het gaat prima met de baby! Gisteren hebben man en oudste zoon nog flink in de tuin gewerkt, die zal er weer gezellig uitzien met Pasen. Kortom , weer een druk maar gezellig weekend.
groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. hartelijk bedankt voor je reaktie franca,
    ik zocht hem al erg lang, het is een echte inspiratiebron voor me en ik kon er niet meer opkomen hoe dat ze heten.
    en het maakt toch niet uit dat iemand het al gezegd had, nu heb je ik leuke weblog ook ontdenkt.
    met vr gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig huis hebben jullie! Nu zie ik pas de buitenkant. Fijn dat het weer goed gaat met 'jouw' babietje hoor, dat is toch weer een zorg minder. Ik herinner mij dat hier thuis gezegd werd dat de baby 'onder de zonnebank' moest als hij over een dag nog zo geel zag...je had die koppies van de kinderen moeten zien!
    Dat wassen herken ik hoor! Ik heb ook altijd last van de voorjaarsschoonmaakkriebels! Met dat mooie weer heb ik alle gordijnen, spreien, dekens, sierkussentjes e.d. gewassen! In totaal 11 wassen in twee dagen, maar het was allemaal zo snel droog, heerlijk!
    Veel plezier bij het paasontbijt!

    BeantwoordenVerwijderen