Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 20 januari 2009

genieten

Dat is vandaag. Puur genieten.
Vanmorgen is huis bezig geweest, daarna op zoek naar een klein tafeltje bij de kringloop. Niks gevonden maar onderweg naar huis bedacht ik dat het tafeltje dat pa en ma in het bejaardenhuis hadden nog op zolder staat, misschien past dat. De bedoeling is om op de plaats van het groene boekenkastje een klein tafeltje te zetten, zodat ik daar kan gaan zitten naaien. Nu zet ik de naaimachine gewoon in de huiskamer of keuken op tafel, maar ik vind het niet fijn dat het meteen zo'n bende is. Een tik die ik van vroeger overgehouden heb ben in bang. Mijn moeder kon het eerst een enorme puinhoop laten worden en dan weer flink aan de slag gaan. Ik hou het graag wat netjes, en paniek zowat als ik het niet meer kan overzien. Vroeger had ik de voorkamer als naaikamer( toen maakte ik ook de kinderkleertjes nog vaak zelf), inmiddels is die plaats overgenomen door de computer. Als een klein tafeltje in die hoekje gaat lukken ben ik een blij mens.
Eigengebakken brood als lunch, toch wel erg lekker. De ouders van mijn beste vriendin hebben ook een broodbakmachine, die ze nauwelijks meer gebruiken, toch eens vragen of ik die voor een zacht prijsje van ze over kan nemen.
Na deze extra dagen vrij, moet ik weer eens bedenken hoe ik het met het eten voor opa en oma aanpak. Die zijn gewend s' middags te eten, wij eten s' avonds warm.Waarschijnlijk lukt het wel als ik dingen uitzoek die goed op te warmen zijn in de magnetron. Dan hoef ik alleen grotere porties te maken. Opa kwam trouwens vandaag even speciaal vertellen dat het zo lekker was geweest. Erg lief.
Tot slot, tatereta...'nieuwe' pannenlappen. Ik ben er superblij mee, al weet ik niet zeker hoe het 'bootje' werkt.
Verder ben ik druk bezig( met dochters hulp) om verjaardagskadootjes voor opa en oma (die een maand na elkaar jarig zijn) te maken. Omdat ze meestal niks weten (gelukkig bedenken we toch vaak wat) maken we deze keer iets leuks van foto's , dan kunnen ze die aan 'iedereen' laten zien. Vooral opa vind dit geweldig.
Ik had nog wat gevonden in de kringloopwinkel, maar dat laat ik een andere keer wel zien. Nu rommel ik nog even door. Werk nog even flink aan de was (komt daar ooit een eind aan)vanavond werkoverleg en vannacht in de wacht, dus nu nog even genieten van deze mooie dag.
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten