Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 14 december 2008

boeken,boeken en nog eens boeken!

Vandaag ga ik met de billen bloot!
En gun jullie een kijkje in mijn(nog steeds niet opgeruimde )boekenkasten.
Te beginnen bij wat kookboeken die op de koelkast liggen.
Boeken over vlug en voordelig koken, precies wat ik graag doe.
Dan het boekenkastje in de gang, kwam uit mijn ouders inboedel ,nog veel te goed om weg te doen, zet maar zolang in de gang.In no time was het gevuld met alle boeken die niet meer(netjes) in de grote boekenkast in de huiskamer konden.De boeken staan in dubbele rijen.
Toen diezelfde , huiskamerboekenkast weer overliep, kwamen alle bezuinigingsboeken(hier en daar liggen er ook nog wat in andere kasten) in de halkast te liggen.Ook hier dubbele rijen.
De mooie inbouwkast die mijn lieve man voor me maakte was vooral voor mooie keukenspullen, maar al snel vond ik dat daar handige kookboekjes die je vaak gebruikt ook bijhoren.
En dit is dan de eerste helft van de huiskamerboekenkast,niet opgeruimd zoals je ziet en tamelijk vol.
Manlief heeft deze kast zo'n 10 of 12 jaar geleden gemaakt ,in de hoop voorgoed van het 'waar laat ik die boeken' probleem af te zijn. Arme man.
De tweede helft van de boekenkast in de huiskamer.D.w.z. de bovenkant, onderin is een kastje voor de T.V. ,een voor de C.D. speler(met lekker ouderwetse pick-up), een voor alle d.v.d's en videobanden,en een(O , grote schande)voor nog meer boeken!
En dan is naar de 'bieb' gaan, nog steeds een van mijn favoriete uitstapjes.
Hoe erg kun je zijn?
Als dit niet met de billen bloot is weet ik het ook niet meer!
Ik ga me maar even diep zitten schamen( al maakt het misschien iets goed dat alle boeken gelezen zijn, eerst door mij, maar ook door vriendinnen en familie ) en dan aan de slag.
Ik dacht klaar te zijn met de ouderavonden, maar heb nu weer een familiebijeenkomst over nieuwe regelingen voor verpleeghuizen bij Pa. Nog een kerstviering bij Pa , en nog steeds geen suprise met mijn vriendin gehad.Alle bedden zijn schoon, maar de slaapkamers nog niet gedaan.En ik wil vanmiddag nog even naar de bieb, hoe schandalig dat ook klinkt, even een besteld boek ophalen over patchwork, voor ik het toch weer zelf ga kopen!
groetjes, Franca.

1 opmerking:

  1. Behalve het boek over patchwork,heb ik maar liefst drie boeken in bestelling bij de bieb.
    Schoon schip, een nieuw boek van Katie Fforde,Voorgoed anders van Gerarda Mak(omdat ik haar boek Alleen met velen ,zo mooi vond),en de kinderkamer van at home,omdat er zulke leuke ideen in staan.
    Alleen de stad uit van O'Reilly hadden ze nog niet, dat probeer ik nog wel een keer.
    Weer drie heerlijke boeken die ik zo wel kan lezen en niet hoef te kopen!
    Leve de bieb!

    BeantwoordenVerwijderen