Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 13 oktober 2016

voor één keer...huis tuin en keuken kost

Zo start het meestal.
Een rondje moestuin en dan aan de slag.
Eindigend in een simpele ratatouille ( zonder vlees dus voor de mannen een worstje erbij), met een aardappelpureetje.
Of een schotel van manlief , die graag roostert of grilt in de oven.
Niks mis mee.
Soms kom je een recept tegen, die iets anders vraagt, namelijk een kant en klaar zakje Mexicaanse groenten.
Natuurlijk had ik ook zelf ( de ingrediënten staan er keurig bij), een mix samen kunnen stellen. Dit keer ging ik voor makkelijk.
Heel makkelijk.
Groenten uit de tuin zijn lekker, supervers en heerlijk, maar makkelijk...
Niet echt.
Eerst je laarzen aan ( anders loop je daarna bergen zand mee naar binnen), dan de groenten plukken snijden of uit de grond halen.
Bij het buitenkraantje het ergste zand er af wassen, binnen snijden, en nog heel erg goed wassen ( je hebt geen idee hoeveel zand er aan wat groenten kan zitten), en dan kun je beginnen.
Nu draaide ik de hele taart in vijf ( oké misschien een beetje overdreven, maar niet veel) minuten in elkaar.
Heel simpel, heel lekker.
Van de site: Lekker en simpel.
Laat die nu net hun nieuwe boekje uit hebben...
Ja ik ging voor de bijl.
Met het idee: een simpel receptenboekje voor dochterlief ( die nu kookt op twee plaatjes).
Inmiddels weet ik dat het een super boekje is voor starters.
Simpel en lekker ( zoals het blog dus ook heet), meestal voor twee personen.
Het soort eten waar de jeugd dol op is ( veel pasta's ,salades en simpele ovenschotels), helaas is dochterlief nog geen oventje rijk, daar moeten we maar eens iets aan gaan doen ( voor ik dit boekje aan haar geef).
 De "hartige Mexicaanse taart" heb ik overigens gewoon van hun blog.
Ik zou zeggen: doen!
 Dit zooitje?
Dat was de dag dat dochterlief thuis kwam eten.
Haar vriendje moest overwerken, zijn eten namen we later gewoon mee ( samen met een aanhanger vol klusspullen en een extra bank).
Er was nog genoeg Mexicaanse taart, maar dochter had om wraps gevraagd...
Vier mensen kunnen prima aan onze ( kleine) keukentafel eten.
Daar onze kinderen zelfs wraps maken veel leuker vinden dan ze helemaal klaar uit de oven eten, werd het dit ( ons zo bekende) zooitje.
Wel een gezellig zooitje, en daar gaat het tenslotte om.
Met als toetje..
Appel kruimel taart met slagroom.
Het kan slechter.
Als je het boekje , "lekker & simpel  200 hoofdgerechten", dan toch in handen hebt, ga je ook wat uitproberen.
Hoe makkelijk als er twee soortgelijke recepten op een bladzijde staan: een met en een zonder vlees.
Manlief kwam wat later, en dus zette ik de oven laag, voor het kleurtje niet zo mooi.
De smaak was er niet minder om.

Voor één keer.
Voor één keer een blogje alleen over koken.
Omdat ik maar liefst twaalf ( door plusuren opgespaarde) dagen vrij was.
Omdat ik recepten zocht voor dochterlief.
Omdat koken ( en samen eten) zo fijn is.

Niks moeilijks, gewoon huis tuin en keuken koken.
Meer is het niet en dat hoeft ook niet.
Voor ons is het prima.

Lekker & simpel?
De site: direct er heen en neuzen, je vind vast iets voor vanavond.
Het ( laatste) boekje?
Kopen!
Voor je kind wat op zichzelf gaat wonen.
Voor mensen die het druk hebben en graag snel iets lekker op tafel zetten.
Voor het gezinnetje wat net een baby'tje kreeg ( liefst samen met al een gemaakt recept).
Of omdat je zelf ook zulke leuke recepten tegen komt ( en steeds vaker met zijn tweeën eet). 
Gewoon prima huis tuin en keuken kost.
En meer moet dat niet zijn!

groetjes, Franca.





3 opmerkingen:

  1. o dat ziet er weer heerlijk en gewoon lekker eenvoudig uit!
    Goed idee om wraps zelf in elkaar te draaien.Dat idee neem ik mee!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looking so yummy, and making me hungry! Happy Friday ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wilma,
    Heel gezellig, maar wel een rommeltje aan tafel.
    Als je dat niet erg vind: zeker doen, het geeft een sfeertje van koken aan tafel ( zoals gourmetten) .
    Summer: dank je wel.
    Voor alle anderen: even rustig aan met koken en gerechtjes op het blog.
    Dit was eenmalig hoor, ik heb tenslotte geen kookblog!
    Fijn weekend!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen