Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 17 juli 2016

van breien baby's en nog wat gekakel

Een foto waar ik bezig ben om de papa wat uit te leggen. Zo lief van het gezinnetje, dit kreeg ik zomaar ( inclusief lijstje) bij het afscheid.
Nog een keer lief: niet alleen de koffie stond klaar, ook de kaarsjes en de open haard waren aan, toen collega"s en ik terug kwamen van de wandeling. Helaas besloten we toch maar buiten te gaan zitten, door het lopen hadden we het inmiddels te warm gekregen.
Gelukkig hebben manlief en ik de avond uiteindelijk toch nog fijn bij de open haard afgesloten.
Simpel. Dat was de bedoeling. Om mee te nemen op vakantie. Stom dat ik er daarna weer helemaal niks meer aan gedaan heb. Dat moet nu toch echt gaan gebeuren.
Hoorde ik eerst van een medeblogster die zwanger is ( en overigens veel mooier kan breien dan ik dat kan), vandaag hoorde ik van nog twee lieve dames heel dichtbij die ook zwanger zijn. Tijd om eens door te pakken met dat breien!
Zoals beloofd nog wat tuin foto's.
Tenminste foto's van het bloemenweitje.
Deze dame wil ook wel even model staan.
Ik kan er maar geen genoeg van krijgen, van die kleurenpracht.
En nu maar hopen dat jullie het ook nog kunnen waarderen.
We hebben al heel wat mensen blij kunnen maken met een boeketje.
Het voordeel van zo'n wildernis: de vogeltjes kunnen de besjes niet vinden.
Dat geeft ons nog een kans.
Blauwe en rode bessen. Heerlijk!
Heb ik toch zomaar een nieuw pak gekocht! Speciaal voor de diploma-uitreiking.
Hoe het met het koken ( en eten) gaat?
Samen met de aardappeltjes uit eigen tuin in de oven.
Geeft dat een prima menuutje .
Hoewel...eerlijk is eerlijk, soms is het ook minder gezond.
Zoals na de diploma-uitreiking. Ik had nog eten klaar staan, en had daar met het eitje best genoeg aan gehad, maar ja....als de rest dan aan de frietjes gaat, doe ik stiekem toch ook een beetje mee.

En toch...door twee dagen in de week minder te eten ( geen 500 k.cal dat is me toch wat te weinig). heb ik de andere dagen vanzelf de neiging om wat kleinere porties te eten, en om minder te snacken. In combinatie met de beweging die ik de laatste tijd neem, zijn er mooi al wat kilo's van af! Het gaat niet heel snel, maar het gaat goed. 

Al merk ik nu ik weer aan het werk ben ( een gezinnetje waar helemaal geen Nederlands gesproken word , en vertalen soms flink energie kost,en een heel leuk en bijzonder gezin qua leeftijden en heel gezellig),dat ik het veel moeilijker vind om niet iets te gaan "zoeken"als ik moe thuis kom. Moe, veel drukte nog in het hoofd, dan is de verleiding wel heel groot.
Toch neem ik dan een minibakje met kwark en wat muesli, dan redt ik het ook prima tot etenstijd. Nieuwe gewoontes maken, valt soms niet mee, maar het werkt echt!
Prachtig trouwens om te zien hoe lief de grote zus ( in dit geval echt grote zus van 18 jaar), haar babyzusje een badje geeft! Zo mooi om weer zoiets bijzonders mee te mogen maken als dit gezinnetje.
Wat een mooi vak heb ik toch.

Fijne week allemaal!
groetjes, Franca.



3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijkheid, snoepjes uit de tuin! Fijne foto's om te zien weer, ik kijk er graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo
    wat een gezellige foto's weer, dat is genieten hoor!
    Als ik druk ben geweest vind ik het ontspannend om te kleuren in zo'n kleurboek voor volwassenen, mandala enzo..misschien iets voor jou ?

    fijne avond, dag dag, fijne zomerse dagen gewenst !!

    --Josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief van je man dat hij het huis zo gezellig had gemaakt voor na je wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen