Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 26 december 2015

kerst 2015 ,en het was goed

Als jullie de kerststal dit jaar niet gebruiken...dan doe ik dat wel.
Kersthuis.

Hele rustige aanloop naar kerst.
Met veel lichtjes.
Zonsopkomst.
Simpel kersteten op 1e kerstdag.

Met de braadslee op tafel.

Vega shephard's pie met zoete aardappel van Antoinette ( uit het Radar tijdschrift).
Een absolute aanrader!
Voor de niet vega mannen maakte manlief het gehaktbrood uit Radar.
Gek hoor, een Radar kerstmenu, maar echt heel erg lekker!
Brunch 2e kerstdag.
Volle tafel en beide opzichten.
Heerlijk!
Kerst 2015 was wat vreemd van aanloop.

Daardoor rustig, maar dat is niet fout.

Dat de eerste kerstdag dan toch nog een kerkbezoek, koffie met opa ( met een geweldige foto doe ik appte maar helaas hier niet te gebruiken wegens herkenbaarheid), eten met zijn drietjes toeliet is al zo mooi.

Dat tweede kerstdag ( dankzij manlief en dochter) een complete brunch en geweldig kerstmaal gaf met het hele gezin is een puur cadeau!
Geen diner foto's.
We aten in de veranda, de foto's zijn donker , rommelig, met schaterende mensen, een lekker vuurtje,puinhoop eten , kortom voor ons een schat, niet geschikt voor hier.

We aten: wat over was van de dag er voor:
Vega shepherd's pie met zoete aardappel en gehaktbrood.

-vega versie van een beproeft minestone soepje.

-rollade met kastanje champions en  een championroomsausje.
-gebakken krieltjes.
-bloemkool
-zoete stoofpeertjes
-aardpeetjes-chips uit de oven

-cakepudding van manlief
-ijstaart

En het was goed!

lieve groetjes, Franca.







11 opmerkingen:

  1. Zo mooi, hoe je zegt 'het was goed'.
    Op het buitenterras een Kerstmaaltijd, dat had je niet kunnen denken. Het weer is ook zo zacht.
    De foto van de poes in de kerststal bracht me aan het lachen.
    Onze poes (inmiddels overleden ) zat ooit in het vogelvoederhuisje. Dat leverde ook een prachtige foto op. Geen vogels, dat kun je wel begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij lijkt het dat jullie heerlijk gegeten hebben. Hier ook geen excuise gerechten, maar dingen die iedereen graag eet en lekker vindt. Het kerstdiner op beide dagen viel daardoor ook bij iedereen in de smaak. Fijn dat je ook zo genoten hebt van deze dagen. Leuk jullie poesje in de kerststal. Voor de rest van deze kerstperiode, wens ik jou en je gezin, nog fijne en ontspannende dagen toe. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn dat het goed is :)
    fijne jaarwisseling alvast !!
    sterkte :)

    --Josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar juist de schat dat doet er toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben dus heerlijke dagen gehad, met elkaar, met familie... en zo is het zeker weten goed. Fijn dat jullie zo hebben genoten.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo lelijk, hoe jij het zegt, het was goed. Onzin.
    Ja, waarschijnlijk in jouw cocon, op het platteland.
    De realiteit is echter anders, Franca kom uit jouw " comfortzone ".
    Het gaat namelijk helemaal niet goed met de wereld en dus ook niet met ons.
    Vaatdoekjes breien, de kringloop, goedkope recepten, hier redt je het op termijn niet mee.

    Jutta


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jutta,
    Mede omdat ik me zo bewust ben van hoe het gaat in de wereld, omdat ik zo graag de mensen om me heen wil helpen die het moeilijk hebben, is het me allemaal en beetje te veel geworden.
    Als je mijn blogje eerder las had je dat waarschijnlijk gezien.
    Nu moet ik proberen om alles weer op een rijtje te krijgen ( wat moeilijker blijkt te zijn als je zou kunnen bedenken).
    Ik moet de paniek kwijt proberen te raken als er iets ( kleins) met een baby'tje is.
    Anders kan ik niet eens meer mijn zo geliefde werk doen.

    Het thuis een rustige en veilig haven hebben, is wat me nu op de been houd.
    Breien van vaatdoekjes, fijn recepten dat zijn dingen die helpen.
    Lieve Jutta, ik doe mijn best, wil jij dan eerst beter lezen voor je mensen beoordeeld?

    Lieve allemaal: dank voor jullie reactie en alle goeds voor 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve Franca , wat weer een fijn berichtje en ik vind je zo'n warm en fijn mens ik stuur je een kerstengel een engel stuur ik naar een engel ..en lieve Jutta wat jammer voor jou dat jij zo bitter bent ik hoop dat je toch mensen mag vinden die ook jou zorgen een beetje helpen dragen , en sorry maar Franca verdient dit niet ze is zo'n lief en goed mens en ik kan alleen maar zeggen dat ik denk dat jij dat in een boze verdrietig bui hebt neergeschreven maar als je haar blog al langer zou lezen zou je dat nooit schrijven ! Het is niet omdat sommige mensen niet schrijven over hun zorgen dat die er nooit zijn ! en geloof me iedereen zijn deel jij bent niet de enige die zorgen heeft hoor !maar het doet me echt pijn wat je schrijft over mijn lieve blogvriendin echt Jutta er zijn nog mensen die zo maar iets doen vanuit hun goed hart en Franca is zo'n mens een echte dame !
    lieve groet en een dikke knuffel Jezebelle uit Vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oké dan reageer ik nog een keertje.
    Lieve Jezebelle,
    Jij ( en een nog iemand die hier ook leest), weet iets meer van de thuissituatie hier.
    Waar ik dus niet over blog.
    Iedereen heeft zo zijn dingen in het leven die mee of tegen zitten.
    Een engel?
    Verre van!
    Maar wel iemand die probeert mensen bij te staan waar ik kan.
    Laten we het er verder maar niet over hebben.
    Laten we maar gewoon op ons eigen manier ( in het groot of in het klein) ons best doen om iets goeds van deze wereld te maken.
    Een reactie zoals hier boven is waarschijnlijk gegeven door iemand die zelf ook het een en ander heeft meegemaakt of even niet zo goed in haar velletje zit.

    Alle goeds!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Franca,

    Ben onder de indruk van de waardigheid waarmee je reageert.
    Begrijpend!
    Zo ken ik je ook uit alles wat je schrijft.

    Kom hier graag en hou van de mooie sfeer die je weet te creëren! Klasse.

    liefs, Marlène

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees altijd mee maar reageer nooit eigenlijk. Ik word altijd zo geraakt door jouw blogjes. Hoe je kunt genieten van de kleine dingen en dat dan ook zo over kunt brengen dat ik ervan geniet om t te lezen! Hopelijk ga je nog heel lang door met schrijven! Groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen