Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 31 juli 2015

boffen





Binnenshuis-oogst.
Mini  tomaten en minipaprika.
Niet dat er buitenhuis niet geoogst word!
We eten veel uit de moestuin dit jaar.
Maar door alle gebeurtenissen van de laatste tijd kom ik er niet toe om daar foto's van te maken.
Volgende keer, beloofd !
Koppie van de feel good market ( maanden geleden).
Ik geniet er steeds van als ik het zie, jongste vind het eerder eng!
Mijn "nieuwe " boekenkast.
Wat een heerlijke luxe, een kast vol mooie kookboeken.
Ik voel me rijk, elke keer als ik er naar kijk ( oeps dat rijmde).
Thuis uit Engeland, kocht ik via marktplaats van een aardige dame, drie Mollie Makes tijdschriften. Als soort van goedmakertje dat ik nog geen tijdschriften had gekocht in Engeland ( iets waar ik me elk jaar erg op verheug).
De dame ( ik zei al dat ze aardig was) deed er ook nog de bijbehorende ( en meer) handwerkpakketjes bij.
Ik maakte al een stoffen kaartje ( wit stofje, omzoomd met feston-steek en een taartje er op geborduurd.
Helaas zonder foto weg gestuurd ( als ik bij mijn vriendin kom zal ik om een foto vragen).
Dit bloesje ( ook uit Mollie makes) vond ik direct erg leuk ( voor dochterlief dan).
 Het patroontje had ze niet nodig!
Het plaatje was genoeg.
s' avonds had ze twee bloesjes er bij ( de voorkanten zijn gemaakt van samples van gordijnstofjes).
 De witte achterkant van een oud laken.
Hoe leuk is dat?
Lijstje wat ik kreeg van mijn beste vriendin, om me te steunen na alles wat er speelde.
Lief van haar.
Dit trof ik gisteren op de eetkamer tafel.
Boterkoek en pruimen uit eigen tuin.
Laat het nou net bij een boek neer gezet zijn.
Mmm ... gezond leven doen we niet zo, maar wel lekker!

Nog drie dagen werken in de ( heerlijke) gezinnetje.
Helaas moet ik wegens vakantietijd, morgen en overmorgen nog een extra gezinnetje er bij doen.
Ik concentreer me altijd liever op een gezinnetje.
Maar...niet zeuren!
Ik heb een fijne baan, en ik heb het ( ook financieel) daardoor goed.
Na wat ik zag, hoorde en mee maakte in dat andere gezinnetje waar we de huiskamer deden, ben ik elke keer als ik thuis kom weer zo gelukkig met ons gezin, ons huis en de fijne sfeer hier.

En fijne vrienden, niet te vergeten!
Behalve het lieve lijstje kreeg ik gisteren een mailtje  van een vriendin: uitnodiging voor een etentje , even gezelligheid na alle gedoe.
Een boffert, dat ben ik!

lieve groetjes, Franca.



4 opmerkingen:

  1. Bij het lezen van je blog speelt er een liedje door mijn hoofd:
    "Het zijn de kleine dingen, die het doen .....!" En zo is het maar net.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk blogje weer, heerlijk eten uit eigen moestuin, de kleine dingen die het leven zo mooi maken!
    Geniet van je aanwinsten, je gezin en vrienden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een heerlijk mens, lees al jaren jouw blog mee en reageer eigenlijk zelden. Maar ik geniet altijd mee van jouw genieten van je gezin, van je huis en van het leven in het algemeen. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn blogje! Het maakt mij ook weer bewust van genieten van ons gezin en de gewone dingen erom heen. Wat een goed idee om de Mollie Makes via Marktplaats te kopen. Ik sta er elke keer mee in handen en leg 'm dan toch weer terug in het schap. Als ik een tijdschrift koop is dat er één waar veel patronen in staan en dan wordt het toch meestal een haaktijdschrift.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen