Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 12 oktober 2014

Zolderopruiming

Ik stapte naar buiten ( om foto's te maken van de spulletjes die op marktplaats konden) en daar zat dochterlief samen met Poespoes.
Wat een plaatje!

Of de zolder leeg is?
Nee, inmiddels heb ik besloten dat het maar wat rustiger moet.
Tenslotte staan veel spullen daar sinds mijn ouders in het bejaardenhuis gingen wonen ( 11 jaar geleden), kwam er wat bij toen mijn moeder overleden was en mijn vader naar het verpleeghuis ging ( 10 jaar geleden) en kwam er nog wat bij toen ook mijn vader overleed (3 jaar geleden).

Neem daarbij de kinderspulletjes die ik zorgvuldig bewaard had, en zie daar sentiment ten top. Dat gooi je niet lichtvoetig weg.
Toch heb ik besloten dat het meeste echt de deur uit moet.

Soms vormen "spulletjes" ballast, en dat zijn ze niet waard!
Vijftien dingen zijn er op marktplaats gezet, een volle aanhanger is er naar kringloop en stort en drie dozen boeken naar de boekenmarkt.
Goed bezig, al zeg ik het zelf!
En die lege zolder....die zien jullie echt nog wel!

Fijn begin van de werkweek!
 groetjes, Franca. 

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, dat opruimen? Zo af en toe moet dat gewoon. Wij zijn van de zomer druk geweest met opruimen en ik kan nog steeds genieten van de 'lege' zolder en de 'lege' rommelkamer. Er staat nu nog wel van alles, maar er is gelukkig weer overzicht en je kunt ook weer fatsoenlijk lopen in deze ruimtes en dat was voorheen wel anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een aanhanger vol.... wat je noemt goed bezig!
    Soms moet je even een knopje omzetten hè? Je kunt niet alles eindeloos bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor! Afscheid nemen van heel veel spullen uit je verleden. Ik ben er zo eentje waar altijd meer spullen naar toe komen dan weg gaan. Misschien toch maar een keertje gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een prachtig plaatje!

    Fijn dat je zo hebt kunnen opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto!
    Ik ga me één van de dagen terug
    een fotoapparaat aanschaffen. Ik mocht dat van oudste zoon gebruiken maar ondertussen heeft hij het terug nodig en ik mis het wel.
    Gewoon een klein handig apparaatje, niet te duur en niet te moeilijk.
    Ik ben ook volop aan het opruimen...
    Geeft toch altijd een fijn gevoel hé!
    liefs en een fijne dag nog al dan niet met opruimen ;)

    BeantwoordenVerwijderen