Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 25 oktober 2014

Rust

Zaterdagmiddag.
Rust.

Zeven dagen gewerkt.
Discussie met kraamvrouw: wat hoort er nog bij kraamzorg?
Dagelijks drie verdiepingen stofzuigen en dweilen?
We kwamen er samen uit ( ik deed meer dan normaal, zij accepteerde dat niet alles wat ze wilde haalbaar was).

Drie prachtige kindjes, lichte zorg over smetvrezige moeder.
Het komt allemaal wel goed.

Thuis.

Plan was: met manlief stof gaan kopen voor de gordijntjes en de pipowagen afwerken.

Wegens situatie oma vandaag, gingen we niet van huis.
Ging ik de keuken grondig poetsen , nam alles in de huiskamer vochtig af, en ging door het hele huis met de stofzuiger. Zijn badkamer en toilet weer blinkend schoon, net als een deel van de ramen, binnen en buiten.

Dochter had een vriendin over, manlief ging koken.
Huiskamer en keuken "bezet".
En zo zat ik zomaar op een "gewone" Zaterdagnamiddag in mijn eentje bij het vuur in de veranda. Rust.

Overdacht ik de komende tijd.

Nog veel cursussen ( die accreditatie punten moeten binnen een bepaalde tijd, en laat er nou deze maand drie cursussen zijn), met bijbehorend huiswerk.

De "opening" van de pipowagen ( met een high tea met vriendinnen, en een workshop in de veranda), waar nog een flinke voorbereiding aan vooraf gaat.

Willen we ( manlief en ik) tussendoor toch echt graag die zolder helemaal leeg en verbouwd hebben. 


Hoewel ik  echt niet zou willen dat schoon zo'n plaats in mijn leven in neemt als bij de kraamvrouw waar ik afgelopen week was, is een lekker schoon en fris huis wel heel fijn!
En die zolder zit me in de weg.

En dus......
Rust!
Niet alleen deze Zaterdagmiddag, maar de komende paar weken, neem ik de tijd voor bovenstaande zaken.

Hoop ik fris en uitgerust bij jullie terug te komen.
Vol energie en vrolijkheid, en met ladingen mooie foto's.

Tot ziens!

groetjes, Franca.

13 opmerkingen:

  1. Succes met alle drukke bezigheden de komende tijd! En sterkte met oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een drukke agenda!
    Neem toch af en toe je rust zoals
    gisteren (zegt iemand die daar zelf
    ook slecht in is ;)
    Sterkte met oma!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me heel lastig als de verwachtingen hoger zijn dan je kunt en mag geven tijdens de kraamzorg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig plekje is jullie veranda toch! Succes met al jullie activiteiten de komende weken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet ook niet een beetje te genieten....
    Groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rare wens van de kraamvrouw en 30 jaar geleden was dit al een utopie!
    Ik liep toen stage op het kraamcentrum voor mijn gynaecologie en obstetrie opleiding!

    Je doet wat mogelijk is toch...
    Maar jou uit alle blogs een beetje kennende heb je meer dan normaal gedaan!

    Geniet van je vrije dagen

    met groet Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tot ziens! En neem je ook je rust?

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel erg poetserig dus.
    Wat een planning nog, oef, maar het gaat vast lukken. Zou je graag helpen hoor...
    Sterkte met oma.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je baan lijkt me best intensief, ook door verwachtingen die mensen hebben. Dat laveren tussen wensen en wat reƫel is, is best lastig.

    Neem je rust maar en ik hoop dat je kunt genieten van de dingen die je doet. Succes, maar vooral ook plezier met de voorbereidingen voor de opening. Sterkte met de zorg voor oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Neem je tijd voor wat rust, al net al is het soms best zwaar.
    Ik wens je veel sterkte en wacht met geduld op je volgende blogje.

    Liefs Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb wat gemist.. de wagen is eindelijk af! Snel een boel terug gaan lezen..

    Denk om je rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rust nemen....moeilijk vaak. Maar op zo'n mooie veranda moet het wel lukken toch? Wat een pracht plek is het. Ik ben er stiekem een beetje jaloers op

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi die pipowagen.
    Wou dat mijn schoondochter jou had als kraamhulp , daar mag kraamhulp geen huishoudelijke karweitjes doen , die niet direct te maken hebben met kraamvrouw en baby.

    BeantwoordenVerwijderen