Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 17 oktober 2014

genieten van eten, voor klein en groot

Nog steeds lees ik in het "huttenbouwersboek" , en bladzijde voor bladzijde komt ik fijne dingen tegen.
Zoals hier over kinderen en eten.
Over eten gesproken: tijd voor het boodschappenlijstje , nog een paar vrije dagen, dus tijd voor "extra" koken.
Gezond ,anders dan anders, maar vooral lekker.
Verdiend de foto geen schoonheidsprijs , de taco was echt lekker hoor!
Voor de mannen ( letterlijk nu dochterlief op kamers is) met gehakt ( niet veel , maar meer als in recept, 3 ons),en een klein beetje van het blik bonen.
De rest van de bonen ging bij de quorn die ik overhad ( 1e deel was voor bij de boerenkoolstamppot). De kruiden maakte het recept.
Heel veel kleingesneden groente in schaaltjes en zure room en guacamole .
Misschien niet mooi om te zien, maar wel lekker.
Het deeg van de kruidentaart leek me wat saai, dus besloot ik een kwarkdeeg te maken.
Hoe was die verhouding ook alweer?
Googelend kwam ik bij Puur Gezond uit, fijne site!
Lekker kwarkdeeg gevonden, en een stukje van Gees van Asperen.
Ze schreef een kookboekje ( en geeft cursussen ) over baby eten koken, waarbij je met een paar aanpassingen meteen echt lekker eten voor volwassenen hebt. Boekje heet: Samen aan tafel.

Direct doorgestuurd naar familie ( die eerder over baby-eten koken vragen aan mij stelden).Ik heb geen baby'tje meer, maar wie belangstelling heeft:
http://geesvanasperen.blogspot.nl/


  Deeg staat klaar, tijd voor de lunch.
Makkelijk vandaag. De kleingesneden groenten die van de taco's over zijn, met wat kleine tomaatjes en stukjes komkommer en een halve avocado.
Dressing van een klein scheutje karnemelk, appelazijn en een klein lepeltje jam, klinkt misschien gek, maar lekker! Uren geen trek meer gehad!
Om vervolgens, om mijn gemakje, wat te kloppen....
Wat te snijden....
En kijk, de taart staat klaar.
Laatste vrije dag, dus nog snel even wat boodschappen, koffie en dan...
Eten!
Dit keer smaakte het wel net zo lekker als het er uit zag.

Ik verheugde me al op de ratatouille van de volgende dag.
Helaas...omdat ik de eerste werkdag zou hebben, besloot ik kip ( en een vleesvervanger) uit de vriezer te halen ,met een bloemkooltje en aardappeltjes , een makkelijk te doen maaltijd voor manlief.
Tja en als je dan 's ochtends gebeld word: " we hebben een gezinnetje voor je, maar die komen morgen pas thuis", dan baal je wel een beetje.

Vandaag ga ik naar dat gezinnetje, voor zeven dagen, en nu maar hopen dat manlief al dat snijwerk niet erg vind ( ik heb de boodschappen al gedaan dus wie weet..), en er vanavond zomaar ratatouille op tafel staat.

Fijn weekend!

groetjes, Franca.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten