Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 3 april 2014

geluk is......

Zulke mooie bloesem vanuit je voorkamertje kunnen zien.
"Zonnige koffie" drinken, aan de eetkamer-tafel.
Een vroege roos, bij de achterdeur.
Hier en daar stukjes van dochters eindexamen-projecten tegen komen.
Een heel lief handwerk-pakket cadeau krijgen.
Een gezonder cake recept vinden ( geen verse aardbeien in huis, dan maar met een pakje diepvriesfruit).
Wat verrassend lekker blijkt te zijn.
Een eenvoudig vegetarisch (Indiaase curry) recept maken .
Waar zelfs oudste ( absoluut geen vega liefhebber) van smult.
Op twee totaal verschillende plaatsen , twee leuke kannetjes vinden ( brocantemarkt en kringloopwinkel) en nu voor een totaal van 7 euro twee leuke kannetjes in huis hebben ( 5 euro voor de grote op de brocantemarkt, 2 voor de kleine in de kringloopwinkel).
Zal ik het kleedje zo toch maar even strijken..., maar wat fijn zon en bloemen in huis ( en twee paashazen uit de kringloopwinkel).
Geen toonzaal ( bepaald niet), maar wel mijn eigen fijne thuis ( met heerlijke voorjaarsbloemen uit de tuin).

Je dochter die de plantjes die ze voor haar verjaardag kreeg in de veranda laat staan ( zodat iedereen er van kan genieten) en ook nog een leuk jurkje voor je vind in de kringloopwinkel.
Twee extra vrije dagen krijgen ( niet gebeld worden) en dan lekker gordijnen en ramen kunnen wassen , met dit mooie weer.

Maar vooral:

Omdat Oma na ruim een week weer uit het ziekenhuis is gekomen.
Dat ze in niet al te beste conditie ( per ambulance) daar heen gebracht is, en vandaag weer heel gezellig met me kon kletsen.
Dat ze eindelijk ( bijna verplicht door het ziekenhuis, dat wel) hulp hebben aanvaard, bij de verzorging van Oma.
Dat Opa vandaag zelf de thuiszorg organisatie heeft gebeld voor goede maaltijden .
Dat wij ( manlief en ik ) afgelopen weekend grote schoonmaak hebben gehouden in hun huisje, zodat ze er nu weer fris en netjes bij zitten.

Geen foto, maar heel veel geluk!
En daar mag je soms best even bij stil staan!

groetjes en geniet van het fijne zonnetje,
          Franca.

9 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blogje! Zo mooi he, die bloesem. Ik zie 'm bij ons vanuit het achterraam in de tuin van de achterburen. En in de voortuin staat ook een heel mooie bloesemboom, wat een rijkdom!
    Wat fijn dat oma weer thuis is!
    En heel wat recepten-inspiratie weer. Die indiase curry lijkt mij leuk eens te proberen. We eten minder vlees, gaat ook makkelijker nu de grootste vleeseters het huis uit zijn. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar mag je zeker bij stil staan... mooi hoor allemaal! Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven!

    Fijn weekend ,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar geef ik je helemaal gelijk in! Bedankt weer voor het delen van jouw geluk met anderen.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    Dat klinkt allemaal heel blij.
    Fijn, dat het zo gaat in je leven en je er zo van kunt genieten.
    En dat wij mee genieten.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je een leuke en bijzondere vrouw, zoals je geniet en ons mee laat genieten van alles wat op je pad komt (hopelijk blijft alles goed gaan met je oma).
    ik word altijd helemaal blij en vrolijk als ik hier kom lezen
    je woont schitterend, heerlijk die rust

    heel fijn weekend
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geluk inderdaad. Mooie simpele dingen, die je pas mist als ze er niet zijn. En heerlijk dat Oma uit het ziekenhuis is.
    Zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat oma weer uit het ziekenhuis is!
    Wat heb ik weer genoten van je blogje!
    Heel veel liefs
    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'Zonnig koffiedrinken'! Dat vind ik een prachtige uitdrukking. Die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen