Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 23 februari 2014

van luieren en omvliegende vrije dagen

Ben ik eindelijk met wat anders bezig als het vega-koken ( wat ik overigens ook nog steeds doe), besluit mijn camera om niet meer samen te werken met de computer.
Vast iets kleins, maar dat laat ik liever aan manlief over.

Intussen lees ik in Gerard Hormann's nieuwe boek: Het Nieuwe Nietsdoen. Net als de andere boeken van hem, leest het lekker weg.
Ben ik het vaak met hem eens,en kom je nog eens oude bekenden tegen ,zoals Toor de Haas ( van het boek Eenvoudig Gelukkig) en Jack Monroe ( van de web-site A Girl Called Jack). Wiens ( gelijknamige) boek de 27e uit komt.
Hier een filmpje van haar: 
http://www.youtube.com/watch?v=uCPKLe_hDv0

 
Waarin ze niet alleen een heel eenvoudig en lekker soepje maakt, maar ook nog een simpele sprayflacon gebruikt voor olijfolie. Fantastische tip! 

 Bramley appel,bloemkool ,uien en venkelsoep ( met knoflook).
De goede vertaling voor een Bramley appel kon ik niet vinden, het is in ieder geval een zure appel.
Simpel en goedkoop en iets wat ik snel uit ga proberen!

Zag ik ( sinds kort via de T.V. ) uitzending gemist : N.T.R. academie.
Geld maakt wel gelukkig van Erica verdegaal. Een goed stukje, waar ik me helemaal in kan vinden.

Lekker op Zondagochtend , in pyjama met een breiwerkje op de bank.
Wat wil een mens nog meer. Doe ik meteen wat Gerard aanraad. Al vind hij het zeker niet verstandig ( integendeel) om als je stopt met werken maar in een stoel te gaan zitten. Lekker uitrusten op Zondag met een boek( liefst in het zonnetje) vind hij al beter. En kijk!

Maakte ik een foto van dochterlief die een nieuwe carnavals outfit bij elkaar scharrelde in een kringloopwinkel. Die ik misschien later nog wel eens laat zien. Trots!

En ga ik vandaag naar de verjaardag van mijn beste vriendin ( en kwam ik helaas via haar dochter tot de ontdekking dat ik een boek voor haar gekocht heb, wat ze al heeft).
Daar moet ik dus eerst nog wat mee gaan doen.

En verder: Heb ik heerlijk uitgerust dit weekend!
Zoals ik al schetste ( je moet iets zonder foto's) luierend op de bank, vroeg naar bed en zelfs heerlijk kunnen zonnen ( met boek) gezeten in de veranda met de deur open en het zonnetje naar binnen schijnend.

Is het grasveld een plaatje, omdat de crocussen steeds royaler op komen .
En kijk ik nu uit op een rij bomen, waar een prachtig oranje zonnetje doorheen aan het opkomen is.


Heb ik niet alleen maar op mijn luie achterste gezeten, Zaterdag fietste ik naar de oude boekwinkel in Den Bosch ( die wegens samen gaan en failliet  gaan van Polare,drie weken dicht is geweest) en kocht daar alle cadeautjes die ik de komende verjaardagen nodig denk te hebben. Uit zowel de nieuwe als de tweedehands collectie. Je moet je lievelingsboekhandel steunen niet waar? Kreeg ik ook nog spontaan een tientje korting! Nu maar hopen dat ze de financiering voor elkaar krijgen. Mij hebben ze in ieder geval als ( goede) klant! Voor mezelf kocht ik het boek van Gerard, maar dat moest ik helaas in een andere winkel kopen. De oude boekhandel krijgt geen nieuwe boeken binnen tot de financiering helemaal geregeld is.

Nu op naar de rest van mijn vrije dagen, naar het werk in huis ( wat geduldig op me wachtte, helaas ), naar de verjaardag en vanavond naar de beleidsavond.
Waarom vliegen vrije dagen altijd zo om?

groetjes, Franca.


1 opmerking:

  1. Omdat jij het volgens mij altijd prima naar je zin hebt ; ) Enneh... die Bramley appel, daar hebben wij een boom van in de tuin. Je kunt de appel prima vergelijken met een Goudrenet.

    BeantwoordenVerwijderen