Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 29 november 2013

soms is goed, goed genoeg

Goed eten , goed voor mezelf zorgen, dacht ik nog, dan lukt het wel.

De avondmaaltijd had ik ook al gemaakt( macaroni met ham en kaas en broccoli voor het gezonde), omdat dochterlief Vrijdags thuis komt en die dol op pasta's is.
De wil was er wel maar, het ging voor geen meter. Wat ik nou had?
Migrane, maar wel met een extraatje ( ik kon bijna niet meer lopen, last van mijn rug, alle botten deden pijn.
Help!
Morgen is die verjaardag.
Ik maakte nog een taart, om daarna simpelweg in te storten op de bank.
Manlief nam het taarten maken over ( mijn held, na een lange werkdag). Ik zocht mijn bed maar op. Vanmorgen ( met een paar paracetamolletjes), ging het weer.
Dus kon er flink geruimd worden (vraag niet naar de tijd, foto is toen het er allemaal weer toonbaar uit begon te zien gemaakt)  maar het was heeel  vroeg!
 
 Natuurlijk wilde ik ook een hoekje voor de sint-sfeer.
En eigenlijk nog een mooie slinger en en ....  Zal ik ooit leren om alles rustig op zijn tijd te doen? En dat goed gewoon goed genoeg is?

Als je dan nog wat spulletjes voor de taarten moet halen ( ja hoor, gisteren natuurlijk ook nog even gedaan), en je ziet drie zwaar afgeprijsde aftelkalenders tot sinterklaas, dan kun je het natuurlijk niet laten Gek he, geen schoen te vinden van die mannen, normaal liggen ze overal!
Niet perfect, wel lekker mijn sfeertje!
Daar zal de visite het vandaag mee moeten doen.
Nu ontbijten ( heel voorzichtig), douchen en de keuken nog wat opruimen.
De taarten op mooie schalen  , een muziekje aan en laat die visite maar komen!

Stiekem ( ik weet dat het echt niet kan), is er een heel klein beetje kerst het huis in geslopen. Moet ik de letters nog even weg zetten? En het linker huisje?
Of zal ik het lekker zo laten?
Ik vind het zo gezellig die lantaarntjes aan in de avond.
Manlief komt er aan, we gaan gezellig ontbijten.

Een hele fijne Zaterdag!
      groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Een fijne dag vandaag! Inderdaad, is goed goed genoeg, je jaagt jezelf anders constant op en dat is echt nergens voor nodig. Dat heb ik zelf ook moeten leren, dus dat herken ik wel. Ik vind je huis er weer super gezellig en knus uitzien, heel persoonlijk en naar eigen smaak ingericht ipv een showroom. Daar hou ik ook van en zo moet een echt thuis er volgens mij ook uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel.
    Gelukkig kreeg ik twee lieve reacties via mail, anders zou ik nog denken dat jullie allemaal geschrokken weggelopen zijn.
    Ik zal voortaan mijn positieve kant weer laten zien!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen