Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 7 oktober 2013

overweldigend gelukkig

Ik had het me zo voor genomen.....
Ik zou eerst aan de slag gaan....
Maar oudste kwam me roepen...
Mam hier moet je even een foto van maken...
En zeg nou zelf: hij had gelijk!
Nu naar binnen, computer uit.
Of toch maar even...
Vertellen over het weekend.
Zondagochtend, net mijn blogje met vragenlijstje geschreven, dochterlief was wakker en kwam met Poespoes even bij me zitten, nakletsen over de avond ervoor.
Ze had een vriendinnen-avondje gehad bij ons in de veranda.
Lekker haardvuurtje, flesje wijn en wat lekkers.
Eindeloos kletsen ( de film kwam niet eens meer aan).
We hoorden oudste bezig met hout hakken ( dat dreunt wel door), en dachten dat hij het hout in de veranda aan ging vullen.
dat manlief wat later kwam roepen of wij ook kwamen ontbijten in de veranda, was een aangename verrassing!

Ken je dat gevoel?
Dit moet ik vast houden, hier moet ik me heel bewust van zijn!
Ik had het!

De tafel was niet mooi gedekt, we namen allemaal wat mee, geen mooie schalen of zo. Niemand was sjiek ( net wakker nog in pyjama of zoals dochter in haar "Sjonnie trui" ), de jongens in hun gewone kloffie. Geen tijdschrift foto's dus.

Maar we zaten met zijn vijven , op Zondagochtend met het haardvuur aan, te ontbijten in de veranda.
Puur geluk!

Dat manlief voorstelde om toch maar naar de woonbeurs te gaan ( waar ik stiekem heel veel zin in had, maar het was wel duur en tenslotte niet echt nodig), was de kers op de taart ( daar smeerde ik snel wat boterhammen voor).

En nu is het Maandag.
Ligt er een prachtig woonboek met hele leuke ideeën op me te wachten.
Heb ik zoveel leuks gezien waar ik iets mee wil ( als eerste een leuk idee met foto's voor het nichtje van manlief wat binnenkort jarig is) .
Maar nu eerst,echt, aan de slag, lekker nagenietend, dromend van alle dingen die ik nog wil doen, eerst het huis op orde!

      fijne (droom) Maandag!
                groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk dat je zo kunt genieten van de kleine dingen in het leven ,die zijn er tenslotte meer dan grote dingen.Een hele fijne nagenietmaandag.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten van dit soort dingen is zo belangrijk. Hou dit vol het maakt het leven zo waardevol.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet maar lekker na van zo'n fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve franca, ik heb erg genoten van je award tekst schoonouders hier die behandelen mijn man ook zo erg betuttelend en kleinerend en wij trekken ons er zo weinig mogelijk van aan maar toch , laatst dat is toch niet veel werk (parket leggen helemaal alleen tussen gewone werk door en hij is kok dus geen parket legger)en ik werd vorige zaterdag belaagd door mijn vader in de duitse super erg luid dat alle klanten het konden horen dat ik laf ben en nog van dat moois!!!ik ben gevlucht gewoon omdat ik mij niet meer laat kleineren en vernederen het is genoeg !! liefs Jezebelle jij bent zo'n mooi mens !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Franca, fijn dat ik je kunnen
    inspireren heb voor d'uitdaging.
    Jij inspireert me ook regelmatig!
    Ik moest wel aan je denken toen één van de vorige dagen voorbij kwam om
    boeken op te ruimen...dat moet moeilijk zijn geweest voor jou. Hoewel niks moet hé...ik heb onlangs een grote opruimronde gehouden maar
    ik vind het leuk om tips te krijgen en zo gaan er toch nog dingen uit die ik eerst ging behouden.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen