Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 22 juli 2013

fijne mensen

Koffie gedronken in de tuin. Wegens de warmte lekker onder de boom.
Mijn neef en zijn vrouw kwamen op de koffie nadat ze het kerkhof even mijn moeders graf bezocht haddden.
Omdat het de datum van mijn moeders verjaardag was. Hoe lief!
Over lief gesproken... Wat een cadeaus kreeg ik van mijn laatste gezin.
Ik ben er zo blij mee. Niet alleen omdat er goed over nagedacht is wat ik mooi vind, en eigenlijk vind ik het echt te veel, maar ik weet ook dat de mensen echt blij waren.
Dat ze ( ondanks wat er speelde) een fijne kraamtijd hebben gehad.
En zij niet alleen. Zelden heb ik mensen ontmoet die het voor elkaar kregen om zo positief te staan tegen een toch best flink probleem. Wat voelde ik ook met haar mee. Toen het me een paar jaar gleden allemaal te veel werd, ik de weg naar een bevalling niet meer vond, ik totaal in paniek raakte, bijna niet meer de snelweg op durfde ( weet je hoe hard je in een stuur kunt knijpen) toen voelde ik me zo verschrikkelijk naar en hulpeloos. Ik was zo bang dat ik me nooit meer " gewoon" en zeker nooit meer gelukkig zou kunnen voelen.
Hoe moet dit dan voor haar zijn.

En toch...Wat hebben we fijne gesprekken gevoerd. En ook heel gezellige, niks zwaars, gewoon om te lachen. Wat zijn ze al verschrikkelijk wijs, terwijl ze nog zo jong zijn.
Soms komen er mensen op je pad, waar je nog lang aan zal denken.
Ik weet zeker dat dit met deze mensen het geval is.

Ze gaan er wel komen, misschien niet snel, en met goede hulp. Maar uiteindelijk zal ook deze mevrouw weer "gewoon" gelukkig kunnen zijn.
Ik gun het haar ( en hem) van harte!

Ik bof, dat ik door mijn werk zulke mensen mag ontmoeten.

Ik wens jullie fijne ontmoetingen toe!
          groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Fijn om telkens te merken dat er nog hele lieve mensen rondlopen en dat ze nog in jouw leven komen. Geniet van de zon en de boom in de tuin! Een boom is vele malen beter dan een parasol als je het geluk hebt dat er een boom in je tuin past

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je krijgt wat je geeft zeggen ze wel eens, en soms komt het uit en dat is dan zeer prettig he?, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt heel bijzonder! Wat heb je toch een mooi beroep!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt inderdaad een heel mooi beroep en deze mensen zijn je duidelijk dankbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt duidelijk iets meer voor dit gezin kunnen betekenen dan waarvoor je was "aangenomen".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch een mooi mens en wat had ik je (vroeger) graag als kraamhulp gehad, in plaats van de draak die aan mijn bed stond.

    Groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen