Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 11 juli 2012

Zuiderzeemuseum

Die tuinen...zo mooi. Ik vond die misschien nog wel leuker dan de huisjes.
Heb ook opvallend veel foto's van wasrekken, waslijnen ( waar je was tussen de draad klemt i.p.v. met wasknijpers ophangt) e.d.
En natuurlijk van de bedstee. Als de bedstee in onze pipowagen klaar is, ben ik de eerste die er een nachtje in doorbrengt!
Koken was toen iets heel anders dan nu. En het woord keuken is misschien wel te groot om deze lading te dekken. Een plank of tafeltje met een petroleumstel ( in dit geval zelfs drie) erop. De pomp was tenslotte meestal buiten. Hier was een mevrouw bezig soep te koken. Het rook harder naar petroleum dan naar soep!
Dan mag je wel 19 en 20 jaar oud zijn, als er zo'n stevige degelijke schommel staat dan moet je toch echt even schommelen!
Of met een waterrad draaien.
We hebben daar een tijdje op een bankje gezeten. Hoe grappig om te zien hoe mensen op zo'n ding reageren.
Sommige vaders die hun kinderen nauwelijks kans geven om te draaien, oma's die ( met een verbeten gezichtje) een plekje vrijhouden voor hun kleinkind, een vader die voor de grap ) net alsof zijn moeder/schoonmoeder bijna de plomp inreed ( had je dat eerst verschrikte daarna stralende snoetje moeten zien),al die ploeterende kinderen, uitprobeersels met steentjes, juffen die er een educatieve draai aan geven, en het veelgehoorde: water naar de zee.

Zo leer je nog eens mensen kennen.
Die doos met stopgaren. Je zou er zin in krijgen om je eigen sokken weer eens te gaan stoppen.

Kortom: we hadden een fijne dag!

            groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Als ik het zo zie en lees krijg ik zeker zin om daar nog eens een kijkje te nemen! Hier in de buurt zit het Openluchtmuseum. Ook zeker de moeite waard voor een bezoekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet mij ook denken aan het openluchtmuseum. Compliment voor je keukenraam foto trouwens! Ziet er zo gezellig en uitnodigend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk, dat Zuiderzeemuseum!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder hangt de was nog aan zo'n ouderwetse waslijn, waar de was tussen de touwen wordt geklemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Trudy: Hier waren we nog nooit geweest.
    In het openluchtmuseum waren we al vaker. En dat is geweldig!
    Lovely tough cookie:Dank je wel ! en een warm welkom hier!
    Inge: zo is dat!
    Alie: Leuk! Ik vond het zowiezo mooi al die wapperende was. We hadden ongelooflijk veel geluk met het weer. Dat maakte ook onze dag tot een succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor! Ik herken de kiekjes! Ook ik heb diezelfde garendoos op de foto staan. Het is zelfs nog een tijdje mijn kopfoto geweest ;0) Leuk om weer terug te zien!

    BeantwoordenVerwijderen