Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 8 juli 2012

kwartje gevallen

Je vind een boek bij de kringloop.
Begint erin te lezen . Onderweg naar huis terwijl dochterlief nog wat ingrediënten voor de Zondagse  maaltijd ophaalt ( ik wachtte bij de fietsen omdat we zoveel spulletjes hadden).
En het boek grijpt je bij de kladden. Direct.

Thuisgekomen, doe je de dingen die gedaan moeten worden. En pakt "stiekem" steeds het boek weer even op.
Soms doet een boek dat gewoon met jou. Daar valt niet tegen te vechten.
Vanaf het boek en romannetje van Geertrude "lukt" het weer boeken lezen.

Maar deze...
Vanmorgen keek ik bij de bibliotheek en bij Bol of hij meer geschreven had. Ik wilde nog zo'n fijn boek waar ik in kan duiken.

Blijkt hij de schrijver van : the notebook!
Natuurlijk! Hij beschrijft zelfs in dit boek zijn schoonvader die een schriftje had wat hij ooit zijn dementerende vrouw dag na dag voorlas.
He, he, het kwartje is gevallen.

Inmiddels heb ik nog twee boeken van hem aangevraagd bij de bieb.
Die regen van vandaag?
Geen probleem. Ik heb nog te breien, nog een pakkend boek van de kringloopwinkel liggen (Emma's Noorderlicht) en we krijgen lieve vrienden op de koffie.
Ik hou van de vakantie!
En ik kan weer boeken lezen.
Hoe blij kun je zijn!

O ja, het andere boek bij het breiwerkje: Ouderschap vanuit je hart van Lida van Ruijven-Bank.
Ooit van gehoord van Jikke ( Marleen)!
Prachtig boek, maar een best prijskaartje. Vooral als je zelf geen kleine kinderen meer hebt.
Op Vrijdagmiddag in de stad gevonden , met 70 % korting!
Dan is het een mooie prijs. Fijne borstvoedingstips!
Goede raad. Mooi om in "mijn" gezinnetjes te gebruiken.
Soms bof je gewoon!

      Groetjes, Franca.
      
               groetjes, Franca.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk is dat he ? wat geweldig tevreden kan je dan zijn, fijne vacantie verder, je bent een goed voorbeeld dat het thuis , thuis kan zijn , ook in de vacantie, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds gisteren lukt het mij ook weer om te lezen. Beetje vol hoofd gehad ervoor denk ik : ( Maar nu gaat het gelukkig weer als een trein. Half boek uit en ook nog gewoon de dingen gedaan die "moesten". Geniet er lekker van hoor en een fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken dit boek, mooi.. Duurde bij mij ook even, hoor, voordat het kwartje viel! ;) Fijn he, om een schrijver te 'ontdekken'? Er liggen nog zoveel boeken van hem op je te wachten, heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De boeken ken ik niet maar ik zag wel de films: Message In A Bottle, The Notebook en Nights in Rodanthe. Prachtig! Fijn dat je het boek bij de kringloop zag, boeken zijn zó duur. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele fijne vakantie gewenst, Franca!
    Met veel lees- en genietplezier!

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de regen ook niet erg. Ik vind het gezellig binnen. En wat fijn om een schrijver te ontdekken die je mooi vindt. Dan gaat er ineens weer een hele nieuwe wereld van boeken voor je open.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor jullie reacties!
    Met name Ipie: we vragen nu een film aan bij de bieb. Leuk voor mijn ( dyslectische ) dochter.

    BeantwoordenVerwijderen