Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 15 mei 2012

iets te veel

Vlijtig Liesje heeft gelijk! Het loopt hier de spuigaten uit. En niet alleen met calorierijke taarten!
Als we empanada's als lunch hebben, en 's avonds gewoon weer een flinke maaltijd, dan wordt het te gek.
Zeker als die maaltijd dan pasta uit de oven is ( met flink wat kaas).
En dit was de top: kruimelgehakt met deeglapjes. Die deeglapjes kon ik beter direct op mijn heupen smeren. We moeten terug!
Naar gewoon, simpel en lekker en een stuk minder calorieën. Al zal vooral oudste dit jammer vinden. Hij vond dit een top-gerecht!
De lunch waar we voor uitgenodigd waren, was heel leuk, gezellig en lekker.
een beetje op sjiek, dus dan doe ik gewoon mijn bloemetjesjurkje. En wegens: het is nu genoeg, namen we 's avond gewoon een boterham.
 Heerlijk je huiskamer na een feestje. Zo gezellig met bloemen , een leuk kookboek en nog zoveel om van na te genieten.

 Mocht ik eindelijk mijn cadeautje uitpakken ( gekocht bij Sjakies, tijdens het winkelen in Haarlem , met dochterlief).

 Nog meer bloemetjes ( met de vaasjes erbij) gekregen voor mijn verjaardag.
En branden we een kaarsje.
Voor jongste zoon , die deze dagen zijn examen moet doen.
Hij kan alle steun gebruiken. We hopen er maar het beste van.

En verder:
- zijn we volop bezig met de voorbereidingen voor het feest van Opa en Oma.
- Is papieren bloemen maken nog een heel karwei.
- Blijk je heel moe te worden van foto's uitzoeken en inscannen ( misschien omdat je alles zo herbeleefd).
- Heb ik zin in de zon!
- Is de tuin weer netjes.
- Komt er een gekochte taart voor Opa en Oma ( met foto).
- En zelfgemaakte taarten voor het andere feest.
- Blijkt dat Opa en Oma maar liefst twee feestdagen gaan krijgen .
- Kon ik voor de 2e op het nippertje nog vrij krijgen.
- Loopt ons hoofd om van alles wat er nog te regelen en doen is.
- Zal het hier voorlopig even stil blijven.
- Hoop ik jullie over twee of drie weken, weer heel veel te vertellen te hebben!

            groetjes, Franca.

9 opmerkingen:

  1. hoi franca,
    nou met de heupen valt het wel mee hoor, geniet er van zou ik zeggen. Veel plezier met de geplande feesten (en ook de ongeplande die zijn vaak nog veel leuker) En tot over een week of 3! zet je dam weer wat foto,s van je keet erop ? die van ons is bijna klaar !!

    groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, met al die feesten van jou zou ik kilo's aankomen!!! Gefeliciteerd nog en alvast...

    Onze oudste doet ook examen en wij hopen er ook maar het beste van.

    Veel plezier en genoegen deze weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow,ziet er wel erg goed uit allemaal zeg!
    Heel veel plezier hoormet het feest!!
    Kijken uit naar je volgende bericht.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je hebt een mooi figuur voor iemand die de hele dag taart loopt te eten ;) Ook voor iemand die de hele dag salade eet hoor.

    Als ik jouw blog lees krijg ik altijd zo veel trek :O

    Fijne vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dag Franca , nog gefeliciteerd hoor !!! en wat een lekkere dingen alweer mmmm en jij dik wel nee !! gekkie! dan heb je mij nog niet gezien ik heb maatje 42/44 was ooit maat 52 en nog langer geleden maatje 34 maar das wel lang geleden wat ben jij slank en wat een lief jurkje en examens nog zes weken school en dan zit het eerste jaar kinderverzorgster/bejaardenhelpster erop voor dochter en voor zoontje het derde jaar hopelijk gaat het goed maar het is toch een stressvolle tijd voor kids en ouders hé ? en ja ik wil ook zo graag zon en warmte hopelijk word het vlug beter , ik heb echt géén zin in terug een slechte zomer brrr lieve groet vanwege Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier brandt vanmiddag een kaarsje voor zoon die examen doet. Vandaag Nederlands. Zenuwslopende weken zijn het.
    Succes voor je zoon en sterkte voor de rest van het gezin:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig voor jou is niet aan je heupen te zien dat je zoveel lekkers eet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het eten ziet er echt heerlijk uit!
    Mooi jurkje heb je: netjes maar toch niet te formeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zie je er leuk uit met dat jurkje! Ik draag ook heel graag bloemetjesjurken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen