Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 7 november 2011

eenvoud

Vanuit mijn keukenraam...daar kan ik nou zo van genieten.
Het ziet er erger uit dan het was hoor. Door het spek bovenop lijkt het wel heel ongezond.
Maar kijk ook flink wat prei uit eigen tuin. Preischotel met feta en spekjes uit het boodschappenblad.
Hoe heerlijk is dit? Het kan me op het ogenblik niet simpel genoeg zijn.
Boven zijn de kledingkasten opgeruimd en uitgezocht. Vind weer dingen die ik lang niet gedragen had. Geen noodzaak voor nieuwe spullen. De keukenkastjes worden opgeruimd. Simpel, heerlijk.
Tijdens een wandeling even stilstaan bij het kapelletje. Even denken aan mijn collega. Rust.
Ruimte voor het plan. De plaats voor de piopwagen is zo goed als klaar.
De koeien nog steeds buiten. De vacuumbuizen die nog steeds veel leveren door het zonnige weer.
Verder: ging ik een dagje uit, "deed" twee bevallingen, en ben nu opgeroepen om naar een van die gezinnen te gaan ( nadat ze gisteren tijdens de bevalling naar het ziekenhuis gingen.
Ik ga aan de slag! Morgen ( of vanavond) de rest.
groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen. Zou het door de tijd van het jaar komen? Dat het niet simpel genoeg kan zijn, heb ik precies zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag liev Franca, alweer een heerlijk logje van jou , ik moet nog naar de stad om twee dingen die ik echt daar alleen kan kopen en dat moet van mezelf ten laatste volgende week want daarna zal de kerstgekte kopenkopen tot je erbij neervalt zonder ziel en zonder de echte waarden voor mij dan toch.. dus dan krijg je mij voor géén geld daarheen!! brr lekker met een brei op de schoot en een kopje cappucino en zelfgebakken brownies erbij heerlijk maar zo gaan die laatste 6.5kg erniet afgeraken dus alleen in het weekend ik kan al in sommige broeken maat 42 en dat is heel wat ik had ooit maat 54/52 dus pluim voor mezelf ! ik verlang al naar je volgende berichtje hoor lieve groet en dikke knuffel vanwege Jezebelle oh ja hier morgen ook spoorwegschotel op het menu :een laag prei een laag rul gehakt en een laag puree en smullen dat de kindjes dan doen ! wij ook hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n simpel blogje.Altijd even genieten om te lezen.
    Hier de eerste sneeuw gehad,dus geen herfst meer. Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige blogje weer! Wat kan een mens toch genieten van de eenvoudige dingen in het leven, lekker eten, opgeruimde kasten ....
    Werk ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jezebelle, fijn om weer eens van je te horen. Geeft je je adres nog even door?
    Op : keukenraam@gmail.com
    Dan kan ik je je boek toesturen.
    Knap hoor, zoveel afvallen. En die spoorwegschotel klinkt zo slecht nog niet.
    Valhalla= Ik heb genoten van je stukje van 30 Oktober. Ben het genoegboek zelf ook weer eens gaan lezen.
    Wilma- Sneeuw? Waar woon je dan. Overigens bedankt voor het lieve compliment.
    Lisette- Dank je. Ben bij een heel leuk gezinnetje in huis, dus dat komt weg goed!
    groetjes Allemaal,
    Franca.

    BeantwoordenVerwijderen