Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 11 september 2011

soep, taart en pompoenen.

Foto? Vlug dan, ik ben al vier minuten te laat! Dank je wel dochterlief, voor de sjaalfoto.
Gezellig he poes, zoveel activiteit in de keuken. En zo zit je lekker eerste rang, jammer dat je die stukjes kip zo niet te pakken krijgt!

Die is voor de tandoorikippensoep.
Met recht een maaltijdsoep! En lekker!
Net als de chocoladehazelnoottaart zonder bloem met kaneelroom.
Uit het kookboek relax van Bill Granger. Op het nippertje aan een foto gedacht. Nog net een van het laatste stukje.
Pompoenmarkt in een prachtige tuin. Onverwacht prachtig weer, koffiedrinken met zelfgebakken taart, een lekkere wandeling over de dijk, rondneuzen in een oud kasteel, terug met een paardenwagen ( "ik heb mijn wagen vol geladen") . Zomaar een heerlijke dag.
Het kasteel, met daarin een bijna bekende kast( lijkt die niet op onze keukenkast).
En thuis de pompoenen, om nog eens terug te denken aan een fijne dag.
Koffie drinken op zondagochtend.
Met espressotaart deze keer. We maakte mooie foto's van opa en oma, maar die zijn voor eigen album.
Mijn nieuwe breiwerkje. De eerste rode sjaal is netter, maar deze is veel zachter. Ik twijfel nog een beetje, maar ga waarschijnlijk toch voor deze.
Comfort boven netheid, zou zomaar wat over mij kunnen zeggen.

groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk blogje, lekker simpel met veel geluk, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo krijg je wel zin in de herfst!
    Toch hoop ik nog op een aantal zonnige dagen... het is zo nat op het land...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor. Klinkt goed allemaal. Enjoy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou zo een hap willen nemen van die soep!

    Is de poes bij jullie meestal buiten, of mag ze ook binnen? Als we verhuisd zijn naar het platteland willen de kinderen graag poezen hebben, en ik zit te twijfelen of ik ze dan ook binnen zal laten???

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nicole,
    Hier mag Poespoes Eigenlijk niet binnen van manlief. Als echte boerenzoon vind hij dat dieren buiten horen. Moet ik meteen bekennen dat ik me daar niet altijd aan hou ( binnen is keuken, huiskamer, hal e.d.).
    Ze mag overigens wel in het achterhuis, de bijkeuken en de garage. En loopt overdag vaak de schuur in. Ze hoeft dus echt niet in de regen of kou te blijven.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen