Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 21 juni 2011

van lekker en bijzonder

Erg hard werk ik er de laatste tijd niet aan. Maar eens hoop ik jullie het resultaat te laten zien.
Nu ik besluiten rondom de maaltijden had genomen, kon ik weer los met het soort recepten waar ik van hou! Simpel, lekker en vaak rommelpotjes.
Hier de ratatouille van Annemiek ( die zelfs schoonouders erg lekker vonden). Wel, wegens mee-etende schoonouders met extra aardappeltjes . Vergeten een foto te maken van het eten op het bord. Maar het was heerlijk!
Kwam ik nog een lekker recept tegen,in het blad: koken en genieten. En genieten was het.
Supersimpel,geen gekke ingredienten, snel en lekker. Wat wil een mens nog meer?
Wortel-gehaktschotel met rijst.
En als je dan een delicious leent van de bieb, en dit ziet, maak je nog een keer iets anders dan aardappelen, groete, vlees.
Iets meer lastige ingredienten ( al heb ik daar mijn eigen draai aan gegeven).
Wel heel erg lekker!
Gebruik gemaakt van de uitverkoop bij Hema, en een lekker zomer-rokje aangeschaft voor 5 euro!
Verder echt genoten van de modeshow waar mijn dochter meeliep!
De show was van de modeopleiding van mijn dochter. Eigenlijk voor de afstuderende eindejaars, maar voor de pauze kwamen bijzondere creaties van de 1e,2e, en 3e jaars voorbij. Trots! Kan helaas geen foto's laten zien, omdat er overal wel herkenbare mensen opstaan. Maar wat hadden we een heerlijke avond. Dit was zo speciaal. Je dochter in iets wat ze zelfgemaakt heeft ( waar je thuis al zo meegeleefd hebt bij het ontstaan) op een podium .Nou ja,catwalk moet je dan zeggen.

Verder heb ik na dik een maand, eindelijk weer een heel kraambed. Hartstikke leuk, al rommelen we nog flink met de borstvoeding, hopen dat we het voor elkaar gaan krijgen!
Is schoonmoeder gelukkig weer een heel eind opgeknapt.
En beginnen we langzaam plannen te maken voor de vakantie.
Ik heb er echt zin in!
groetjes, Franca.

7 opmerkingen:

  1. oei,dat ziet er lekker uit,al die maaltijden!Ik rommel ook maar wat sosms en dan krijg je verrassende dingen.
    Leuk rokje zeg.
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rokje staat heel leuk! En het eten heel lekker; jammer dat er nog geen "geur-blog" bestaat, want het ruikt vast heerlijk...
    Liefs Amelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg er trek van, al die mooie eet foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O yammie!!
    Zin om de receptjes online te zetten??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm, ziet er allemaal heel lekker
    uit al dat gerommel :)
    en dat rokje vind ik ook heel leuk..
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou.. dat zijn stuk voor stuk mooie gerechten zou ik zeggen. En wat een leuk rokje! Ik schiet morgen denk ik ook maar even de Hema binnen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er inderdaad erg lekker uit allemaal! Ik ga die wortel-gehaktschotel ook proberen. Net de eerste courgette geoogst, dus ws. moet ik de komende tijd weer genoeg inspiratie zoeken om ze lekker op te eten :-)

    Dat rokje is erg leuk. En zeker als je er dan zo tegen aan loopt en is het extra genieten...

    groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen