Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 5 februari 2010

drukkers en een mooi boek

Drie nieuwe truien, drie zwarte T-shirts, drie witte T-shirts en drie witte T-shirts met lange mouwen.
Voor pa/opa. Allemaal doorgeknipt aan de achterkant. Omgezoomd, en allemaal drie drukkers op de rug.
Dat zijn 36 drukkers, die uit twee delen bestaan. Dat maakt 72 drukkers om aan te naaien!
Na het wegbrengen liep ik even een boekwinkel binnen.
En daar lag zomaar... Yes,Yes,Yes! De No Impact Man ( niet te verwarren met de low impact man uit Belgie).
Er zat nog een boekenbon in mijn tas, en die paar euro extra.. Die had ik verdiend, vond ik.
Dus de komende wacht zal vast niet lang vallen. Maar nu.. Aan het uitraderen!
groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een geweldige keuken, ben ik jaloers op.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boek gaat over een schrijver ( met vrouw en dochtertje) die in New York woont, en een jaar lang probeert te leven zonder voetprint na te laten. Niet dat ik direct net zo fel wil worden. Maar het zet je wel weer aan het denken. Als eerste voorbeeld noemde hij het papier ,wat gemaakt is voor eenmalig gebruik. Je schrikt ervan hoeveel dat is ( de cijvers zijn zowel voor america, als van de hele wereld). Hij gaat van superweggooier, naar zeer bewust consument. En niet met het opgestoken vingertje, maar humoristisch beschreven. Juist doordoor, goed leesbaar en voor mij soms opnieuw een eye opener. Hij heeft ook een blog: htp//niimpactman.typepad.com (engelstalig, het boek is nu in het nederlands uit).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Madelon: Dank je wel. Wat ik er het allermooiste aan vind, is dat mijn man de keuken zelf gemaakt heeft. Een keuken, maar ook een man om trots op te zijn. En op het ogenblik is hij aan de nieuwe badkamer bezig. Die vast net zo mooi gaat worden. Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Franca,
    Ik snap best dat de sneeuw niet lekker is voor mensen die veel op reis moeten hoor! Ik wens dan ook sneeuw en SCHONE wegen en fietspaden, al wordt er hier helemaal niet meer gestrooid.. Maar de straten zijn nu wel weer schoon en droog, hier althans.
    Ik ga eens even op het blog van dei schrijver kijken, lijkt me leuk! Bezuinigen moet toch een beetje gezellig blijven nietwaar? Manlief kwam hier van de week thuis met een heleboel halve a-4 tjes die maar aan één kant bedrukt waren. Op het werk gooien ze dat gewoon weg, zonde! Hier gebruiken we ze als klad, aanteken, boodschappenlijstjes en tekenpapier. Doen wij er tenmindste nog wat mee!
    Groetjes mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt het, jij hebt het! Ik wil het boek ook graag kopen, maar ja, het is iets nieuws. En ik wil niets nieuws kopen. Ik blog zijn blog al een lange tijd. En ik ook meegedaan aan de no-impact-week. Dat viel nog niet mee... maar wel een uitdaging. In maart start hij weer een groep. Vertel je af en toe wat je opmerkelijk vind uit het boek? Ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen