Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 5 januari 2010

alliens

Of er alliens zijn geland.
Zo heb je weken geen enkele straatlantaarn, en zo lijkt het een plaats uit de ruimte.
Gisteravond ging mijn man mijn dochter ophalen van gitaarles, en ineens sprongen ze aan.
Omdat we de luiken allemaal dicht hebben, had ik nog niks gezien. Buiten gekomen, bleken er om de paar lantaarns ineens groene lampen te zijn , of ze energiezuiniger zijn, of veiliger weet ik niet. Maar het groene licht ( en echt bakken met licht) doen echt onaards aan.
De klasieke Pie van Jamie. Voordeel van Jamie's gerechten: iedereen is er altijd gek op!
En de pompen werd uiteindelijk toch pompoensoep, al zou ik graag de genoemde recepten van jullie ook eens proberen, met name het recept wat je van te voren klaar kunt zetten lijkt me wel wat( van Scrapothekerin). Ik ben namelijk weer aan het werk, en na 8 uur werken en twee uur rijden ( totaal) wil je graag snel iets op tafel zetten!
Dit keer is de kraamvrouw een arts op de e.h.b.o. en kraamheer heeft een beroep waar hij vloeiend 4 talen voor spreekt (en schrijft) wat heerlijk toch om door je werk zoveel verschillende mensen te leren kennen. Hun babydochter doet het nu prima, maar viel wel 10 % van haar geboortegewicht af, heel veel voeden en kolven,nog wat bijvoeden en nu zijn we weer op de goede weg.
Door mijn leesvoer heen, en geen kans om naar de bieb te gaan. Boekenkast van dochter bied uitkomst!
In de zomer in Engeland gekocht. En ook voor moeders heel leuk leesvoer.
Het is dat ik erdoor moet voor werk. Maar als je er niet door moet, wordt het wat stilletje om huis. De eerste kilometers zijn bijna niet te doen, lopen is erg koud, met dit weer voel je het buitenaf wonen toch wel erger dan anders. Even naar de winkel lopen voor een krantje (waar Teunie in stond) is dan een heel gedoe.
Ik ga nou ook snel stoppen. Een uur moet ik zeker rekenen met gladheid. Dus op naar "mijn gezin, en snel dat kleine humpie gaan wegen. In de hoop de ouders nu helemaal gerust te kunnen stellen.

groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige header heb je op je blog. En ik vind je aanrecht ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Franca! Wat gek; groen licht...maar ja, beter dan in het donker fietsen. Hier is het ook kluunen hoor, het lijkt wel of de straat hier een ijsbaan is en verder liggen er bergen sneeuw. Als ik naar de winkels wil, moet ik eerst 10 minuten door de sneeuw klauteren en dan opeens...kan ik op de fiets! (asfalt, dat schijnen ze wel te strooien en vegen?!) Normaal is het ongeveer 15 minuten lopen in totaal...
    Maar ik klaag niet hoor, ik HOU VAN SNEEUW!! Op de een of andere manier wordt ik er zo vrolijk en blij van...zou het de reflectie van de zon zijn?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Franca,
    Wat ziet dat er heerlijk uit. Op dit moment heb ik het boek Jamie's America in huis, daar staan ook een heleboel lekkere recepten in. Even van de bieb geleend ; )
    Ook kom ik langs om te vertellen dat ik nu ook een Nederlandstalig blogje heb. In verband met onze hele nieuwe situatie. Het heet "zuinigheid met vlijt". Het andere Nederlandstalige blogje heb ik niet meer ( nooit een saaie dag). Jij was volgens mij, samen met Mamma lieveheersbeestje, de enige die hem las ; )
    Ik heb je aan mijn leeslijst toegevoegd. Ik hoop dat je dat niet erg vindt ???

    groetjes
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Nicole.
    Je hebt gelijk Lieveheersbeestje, vooral dochter is dolblij met al dat licht.
    De sneeuw vind ik vooral prachtig als ik thuis kan blijven, geen directe verplichtingen heb. Als ik echter een uur voor werktijd moet vertrekken om op tijd te komen, of bang ben voor sneeuw en/of gladheid als ik ver moet, is het een ander verhaal.
    Maar mooi blijft die sneeuwlaag zeker. Ik waan me hier nog dagelijks in een winterwonderland.
    Monique Elisabeth, Wat heerlijk om een boek wat zo nieuw is al te kunnen lenen van de bieb. Ik heb maar een Jamie boek zelf in bezit. Ze zijn wel heel erg prijzig.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie ik daar nou lekkere zelgemaakte jam in het venster staan? Mjammie! ;o)

    Heb je trouwen shet stuk of de krant van Teunie al gelezen? Ik heb het ventueel online voor je: een trouwe lezer bij Teunie heeft het mij doorgestuurd. Ik zou het ook weer door kunnen sturen?

    BeantwoordenVerwijderen