Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 22 december 2009

een hele lading engelen

Ik maakte een foto om jullie mijn uitzicht vanuit het keukenraam te laten zien.
Dat is deze. En als je dan heel in de verte een mannetje ziet; dat is mijn man, op weg naar de brievenbus.
Om voor mij een brief( voor mijn werk) te gaan posten.
Ik zoomde nog even is... Om niet veel later te horen dat dit bijna de allerlaatste foto van manlief was geworden..
Na dit open stuk, volgt een dennenbos, met een aantal (grote) huizen, daar staat de brievenbus. Manlief wandelde daarheen, en terwijl hij bij de brievenbus stond, viel er een enorme top uit een oude dennenboom, maar enkele meters van hem af. Samen met een sneeuwschuivende bewoner, probeerde hij de top van de weg te krijgen, maar die was zo zwaar dat er eerst flink gezaagd moest worden, voor twee volwassen mannen dat voor elkaar kregen. Heb je een indruk van de smak. Hij vond dat er toch echt een engeltje op zijn schouder had gezeten, ik denk dat het er een hele lading zijn geweest. Het is dat ik het kaarsje bij Maria net aangemaakt had ( ik stond toch bij het keukenraam, voor de foto).... Dat we dankbaar zijn, nou en of!
Iets heel anders, hieruit kookte ik de laatste week ongelooflijk vaak. Ik hoorde van dit boek bij Sabrine de Waele ( die van veggiesvoorkabouters.blogspot.com) en kwam tot de ontdekking dat de bieb dit boek had.
En sindsdien blijf ik er uit koken! Ik kook vaker vegetarisch, maar hieruit is het zo simpel! En zo ongelooflijk lekker! Ik wilde het boek zelf. Dacht even dat ik het te pakken had, maar kreeg een mailtje dat het uitverkocht was. Even zag ik nog beelden van een eindeloze verlenging, tot ik bij Bol : De vegabijbel, zag. Volgens mij is dit gewoon de nieuwe versie, van precies hetzelfde boek. Wat denken jullie?
Als dat zo is ga ik direct bestellen. Een supergoed vegakookboek voor minder dan 10 euro, dat is een goede aankoop.
Deze vond ik al eerder bij de kringloopwinkel. En hoewel het zeker niet allemaal vegetarisch is, komen er goede gerechten uit.
Deze twee staan deze week nog op het program. Al hoop ik hulp te krijgen bij het snijden van de pompoen, sinds die rare uitval van mijn rechterarm, is dat bijna niet meer te doen .
Een heel klein stukje kerstsfeer in huis. Hoe vind je de amarillissen?
En als we even inzoomen....de witte wereld aan de kant van de huiskamer. Kun je je voorstellen, dat ik liever kook en bak, dan hierdoor op pad te moeten? Hoe prachtig het ook allemaal is.
Tot slot een foto van ? Ik weet geen officiƫle naam iets met tomatenprutje? Het zijn gebakken uien,tomaten en eieren , hier favoriet als lunchhap op het ( geroosterde) brood.

En nu? Nu gaat mijn haar op zolder, nette pak aan ,tikkie make-up, en op weg naar Pa voor de kerstviering!
Samen met mijn ( geweldige) man ( wat ik weer even extra goed besef). Aansluitend even neuzen bij de Slegte ( misschien vind ik het boek daar) samen kerstman spelen ( leuk om te doen, en zo eenvoudig) maar vooral genieten van het feit dat we er allemaal nog zijn.
groetjes, Franca.

4 opmerkingen:

  1. mooie foto's, leuke kookboeken en ziet er gezellig uit bij jullie binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is schrikken, gelukkig is alles goed gegaan! Je hebt een mooi uitzicht zo vanuit de keuken, een mooi plekje om bezig te zijn of te lezen, lijkt me.

    Fijne, gezellige dagen gewenst met je gezin! groetjes Jente

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve Franca, ik wil graag jou en je familie fijne kerstdagen wensen en veel geluk, liefde en een goed gezondheid in het nieuwe jaar van ganser harte vanwege Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het erop wagen wat betreft de vegabijbel, voor minder dan 10 euro kan het niet slecht zijn.
    Dat groot vegetarisch kookboek heb ik trouwens ooit bij De Sleghte gekocht, dus ik hoop dat je daar succes had?

    Wat een verhaal zeg, van je man. Dat was vast wel schrikken.

    BeantwoordenVerwijderen