Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 5 augustus 2009

goed nieuws

Sinds vandaag is het duidelijk wat ik eigenlijk heb. Het blijkt het pavovirus te zijn. Dit veroorzaakt bij kleine kinderen de vijfde ziekte, maar bij (vrouwelijke) volwassene ontstoken gewrichten ( artritus). Mijn rechterarm is nog niet helemaal beter( ik kan al dingen oppakken, maar moet een koffiepot nog met twee handen pakken, en kan nog niets van een hoogte pakken), maar ik weet nu tenminste dat het weer goedkomt. Mijn rechterarm is nog flink pijnlijk, verder is het op wat scheuten na een stuk beter.
Dank je wel voor alle beterschapwensen en de goede raad( over zoetstoffen).
Ik gebruik zo weinig mogelijk potjes en pakjes, had echter in dit gezin wel een kopje oplos cappuccino op, voelde me daarvoor echter al heel rot. Toch heb ik wel wat rondgeneusd op het Internet over zoetstoffen en conserveringsmiddelen, en heel bewust en gezond gegeten( dat kan tenslotte nooit kwaad).
Mijn wereldje is weer een stukje groter. Ik kan weer in de tuin zitten. En poespoes houd me gezelschap.
Heb daarvoor wel een echte tuinstoel bij opa en oma geleend, in de kuipjes hou ik het nog niet lang vol.
Twee boeken tegelijkertijd. Ik wissel maar wat af. Hopelijk kan manlief vanavond even naar de bieb voor nieuw leesmateriaal.
De "knoelien" ( eigenlijk moeten er puntjes op) zijn bijna rijp. Jammer dat ze niet echt lekker zijn. Maar het is een boom die opa ( 50 jaar geleden) gepland heeft, we laten hem dus maar lekker staan.
En ons moestuintje blijft ook goede gaven geven, we hebben inmiddels al verschillende keren boontjes gegeten ( en eten was ook het enige wat ik ermee kon, gelukkig dat ik lieve hulp om me heen heb).
Zo heeft een vriendin de strijk me naar huis genomen, zoonlief gestofzuigd en dochterlief steeds met het eten geholpen. Ze is nu voor 12 dagen naar Ierland. Ik hoop toch zo dat ze een heerlijke tijd heeft daar. Het is een uitwisselingsproject, met enorm veel activiteiten en. Ze zal wel aan rust toe zijn als ze thuiskomt.

En verder: blijkt het maar al te waar wat ze zeggen : als je gezond hebt het je heel veel wensen, als je ziek bent nog maar een( beter worden). Ik ben verschrikkelijk dankbaar dat ik iets tijdelijks heb, en dat ik straks weer " gewoon" alles zelf kan doen. En ik heb een enorm respect voor mensen die echt artritus hebben, jongens dat is dat een pijn. Als je dan nog moed hebt iets van het leven te maken, petje af!

Overigens weet ik nu ook waarom ik een tijdje terug zo verschrikkelijk moe was. Ik blijk Pfeiffer gehad te hebben, dat was nog zichtbaar in het bloed. En ik maar denken dat ik flinker moest zijn, of dat het de leeftijd was waardoor ik zo moe was. Zo is er meteen nog wat duidelijk geworden!

Ik ga zachtjes aan het eten beginnen, en er enorm van genieten dat ik dat alweer kan.
Over een tijdje hoop ik weer wat leuke dingen te laten zien en horen. Tot dan.
groetjes, Franca.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Franca, wat fijn dat het weer wat beter gaat met je en dat je nu weet wat er aan de hand is. Raar he? Krijg je er ook medicijnen voor? Ik hoop dat je snel weer opknapt hoor!
    Wat een vreemde vruchten hangen er bij jullie in de boom...zijn het een soort appeltjes of kersen? Misschien kun je er jam van maken? Van de cupmaatjes heb ik zondag jou brood recept gemaakt (dat snelle brood) en het was heerlijk en makkelijk te doen! Bedankt voor het recept hoor!
    Doet je dochter dat uitwisselings programma via school en krijgen jullie ook een student thuis? Ik vindt zoiets ook leuk voor onze dochter, maar denk dat ze er nog wat te jong voor is (ze is 15)..
    Volgend jaar krijgt ze spaans als extra vak en mag ze een weekje naar Spanje, daar zit ze zich nu al op te verheugen! Jullie dochter heeft vast veel lol daar in Ierland!
    Groetjes van Mama Lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Franca,
    Gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Je poes houdt je gezelschap, de poes van de buren komt hier vaak buurten. Gezellig!
    Gelukkig is er nu mooi weer dus geniet ervan, al wil je even liever anders.
    Ik hoop dat je snel opknapt en weer alles kunt.
    hartelijke groet en tot laters

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om te horen dat je weer opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat en dat het niet ernstig of blijvend blijkt te zijn.

    Doe nog even lekker rustig aan (het weer is er gelukkig ook niet naar om je druk te maken) en knap nog even lekker verder op.

    Tot later!

    BeantwoordenVerwijderen