Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 1 juni 2009

losse eindjes

Ken je dat gevoel? Dat je een paar leuke dagen hebt gehad, en dat het voelt als een hele ( leuke) vakantie?
Ik nu wel. Eerst een gewone zaterdag. Wat karweitjes in en om huis.
Zoals opruimen en poetsen. Maar ook, de jampotjes een etiket leven, en een paar extra luxe maken( met stofjes over de deksel) zodat ze als cadeautje kunnen dienen.
De schort voor de vriendin (eindelijk) afwerken, en mijn eigen schort ( met jamvlekken) ook maar even meewassen.
Op de fiets naar pa en wat boodschappen doen. En dan...
Zondag naar mijn tante in Limburg( jammer dat ik geen foto heb gemaakt, toen de maat 47 bergschoenen van oudste, naast de maatje 36 slofjes van tante stonden). Tante vond het bezoekje heel leuk, maar een uurtje is lang genoeg voor iemand van 93, die in een eenkamerappartementje woont. Daarna hadden we iets anders gepland. Naar een mooie plaats in de ardennen rijden, en van daar uit een flinke wandeling gaan maken.
En zo reden we nog 100 kilometer nadat we bij tante vertrokken, om in het ( hele mooie) stadje Durbuy te belanden. Een paar uur rijden van huis, en al echt buitenland. We hebben genoten van een heerlijke dag, een fijne wandeling en prachtig weer. Dit hopen we eens te gaan doen.
Vandaag waren we weer thuis. Fietsten naar een jarige. Mochten we de eerste aardbeien van ons eigen stukje plukken.
Met verbazing zien dat de rode bessen ook al bijna rijp zijn.
En de kruisbessen al flink groot( knoeliien noemen wij ze).
Dat de snuffeltjes ( zoals wij ze noemen) al weer heerlijk ruiken.
Die aarbeientaart eens maken. Het werd iets anders als het echte recept. Daar zou ik eerst een half potje aardbeienjam op de bodem moeten doen, dan verse aardbeien, om nog een half potje jam erover te doen, om tot slot een flinke hoeveelheid slagroom erop te doen. Dat deden we dus niet. Ik maakt ( uit het kliekjesboek, recepten voor zinvol zuinig zijn) wat verse custardpudding ( variatie op het custardvlarecept). Deed daar verse aardbeien op en daarover een pakje slagroom. Het voelt wel decadent twee taarten in een paar dagen. Als verweer mag ik zeggen dat de bodem( volgens Annemiek) nog geen 75 eurocent was. De aardbeien en eieren gratis. Blijft over een pakje slagroom (39 cent) 15 gram suiker voor de custardvla( en nog wat voor in de slagroom) en een theelepeltje vanille.essence. Wat zou het zijn bij elkaar? Waarschijnlijk krap 1euro 50. Dat voelt al beter!
En keken we ook nog even een opgenomen programma op t.v. Helaas klopte de programmering niet helemaal zodat we een stuk misten. Het is het programma : It's not easy being green. Van de BBC. Dit is de eerste serie, de BBC is inmiddels met de derde bezig. Een programma over een gezin dat "groen" gaat leven( zonder inlevering van alle luxe). Ik had er al van gehoord en kwam er zondagochtend ineens achter dat het voortaan op zondagmiddag op rtl4 uitgezonden word. Ik verheug me al op de volgende aflevering.

En zo kunnen drie dagen dus als een vakantie voelen. Nu ga ik ( een heel klein stukje) taart mee eten. Het is maar goed dat we zoveel gewandeld en gefietst hebben, want anders... En zo nog even nagenieten van deze minivakantie.
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten