Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 21 juni 2009

geslaagd

De oudste is geslaagd! Hoewel ik niet alles over de kinderen vertel hier, is dit even het vermelden waard.
En de rest van de week voor mij?
1 bevalling om 3.00 uur, geboren een flinke zoon ( 4000 gram) , helaas moest moeder wegens sub-totaal rubtuur in het ziekenhuis gehecht worden( en mocht daarna direct weer naar huis).
2 leerling begeleidingen, beide bij een klein meisje ( 2350 en 2700 gram), waarvan 1 dysmatuur ( 35,6 wkn). 1 opstartgezin, bij een klein jongetje ( 2500 gram) wiens moeder bij 37 weken ingeleid was ( wegens gebroken vliezen vanaf 33 wkn). 4 Totaal verschillende gezinnen, allemaal aardig en vriendelijk, maar zeer verschillend qua milieu en woonruimte ( en buurt). Heel veel uren, goed mijn hoofd erbij houden. Weer te weinig thuis gedaan. Nu: Flink aan het poetsen, maar vooral aan de strijk, genieten van mijn vrije dagen en regelen dat ik geen wacht heb tijdens de diplomauitreiking. Declaratieformulier( weer te laat) invullen en opsturen, tijd voor gezin en vrienden nemen. Phoe hé,je zou van minder moe worden. Een echt stukje komt morgen ( of overmorgen) als ik alles weer wat op een rijtje heb.
groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn zeg dat je oudste is geslaagd! Van harte gefeliciteerd! Een heel bijzonder moment lijkt me dat als je kind zijn diploma haalt, een reuze mijlpaal.

    En wat een drukke, volle week beschrijf je in het kort. Succes met alles weer op orde krijgen, sommige dingen stapelen zich heel snel op en en de kaboutertjes... nooit te zien op die momenten :-) groetjes Jente

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je oudste! Fijn gevoel is dat, he?
    Wat een moeilijke adressen had je de afgelopen week, zeg! Vergeet niet uit te rusten deze dagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk beroep heb jij!

    En nog gefeliciteerd met je geslaagde oudste!

    Groetjes,
    Maureen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees nu ineens dat je een gediplomeerd kind in huis hebt!! Van harte gefeliciteerd!!!
    En, wat een afwisselende werkweek, ik hoop dat je er nog een beetje wijs uit wordt, maar ik denk dat je het stiekum heel leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi allemaal,
    Dank je wel voor alle felicitaties!
    Ik loop naast mijn schoenen van trots.
    En wat mijn werk betreft: ondanks de wachten , heb ik het leukste beroep wat je maar kunt bedenken. Na al die jaren ( 24 inmiddels) verveel ik me geen dag. Steeds andere mensen en nieuwe situaties. Werken in een thuissituatie , in zo'n byzondere tijd heeft iets magisch. En het lieveheersbeestje heeft helemaal gelijk: in bepaalde gezinnen kan ik helemaal mijn hart ophalen. Vandaar dat ik het laatst moeilijk vond om "mijn gezinnetje ( van een dag) weer over te dragen.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen