Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 7 februari 2009

blij

Zoveel dingen om blij mee te zijn. Vrijdag (bijna) middag. Ik weet dat man en kinderen zo thuiskomen, iets waar ik nog steeds (gelukkig) heel blij van wordt. Intussen doe ik (multitasting) het vouwgoed, bekijk ik een patroon, denk over het eten van komende week ( voor het boodschappenlijstje) en luister naar Marjan Berk (luisterboek).
Man en ik gaan een eindje toeren, vinden onderweg bij een kringloopwinkel een 'nieuw' zoutvaatje (oude is een paar dagen geleden kapot gevallen) een 'nieuw roomstelletje' van tupperware, en een 'nieuwe' gietijzeren pan. Voor iemand die zo gek is op stoofschotels als ik een mooie vondst. Op de terugweg nemen we het pondje ( en denken aan de overtochten naar Engeland), en kopen een bakje ijs wat we later als toetje eten.
Dit waren de bolletjes gisteren.
En dit zijn de bolletjes vandaag( de luiken zijn nog dicht). Je ziet ze per dag groeien. Ik geniet hier intens van, zeker als ik vanmorgen zie hoe de weilanden weer wit zijn van de vorst ( ik ben aan het voorjaar toe).
Gisteren is mijn dochter naar de gitaarles geweest. Ze gaat (eindelijk) naar gitaarles en haar gitaar krijgen, waar ze zich al zolang op verheugd. Ik vind het heerlijk dat er nog een kind van ons een muziekinstrument zal kunnen bespelen.
Zelfgebakken brood. Gelukkig smaakt het heerlijk ondanks dat ik vergat het voor de tweede keer te laten rijzen. Dat kwam omdat ik ook mijn declaratie (eindelijk) aan het invullen was. Iets wat ik altijd veel te lang uitstel, terwijl het zo gedaan is. Waarom zie ik er toch altijd zo tegen op? Heeft dat een diepere betekenis?
Maar wat een opluchting als het dan weer gedaan is! Daar wordt je pas blij van!
En ( op het schilder project wat nog ligt te wachten) staat een nieuwe kom brooddeeg te wachten tot het voldoende gerezen is. Binnenkort hoop ik het helemaal door te hebben, het brood ( en broodjes) bakken zonder broodbakmachine. Blij ben ik ook dat ik ( het dure) keukenmachine van mijn schoonouders leende, en er niet direct zelf een kocht. Bij het brooddeeg viel bijna het hele apparaat om , tijdens het kneden. Dan kneed ik maar liever zelf! Gelukkig had ik het eerst geleend en niet zelf aangeschaft!
Zoals altijd wordt ik blij van de bieb. Grappig dat de moeder van 'mijn' laatste kraamheer, de 'baas' van de hele bieb bleek te zijn. Die zie je natuurlijk niet, omdat ze achter de schermen werkt. Ik kon haar wel een ( zeer verdiend) groot compliment over haar medewerkers geven. En daar werden we allebei blij van.
Blij ben ik ook met het oude huis tuin en keukenboek ( bovenin de foto) het is uit 1977 en er staan geweldige nostalgische patronen in. Ik ga er binnenkort iets uit maken.
Tot slot deze tas. Zomaar spontaan gekregen. Dochter van mijn beste vriendin, had er een over van een project van school. En geeft die dan aan mij, aan de vriendin van haar moeder. Als dat niet iets is om blij van te worden.
En verder.... Ben ik blij dat het zondag is, nog een hele dag dat er niemand naar school of werk hoeft. We gaan pa opzoeken ( die tijdens mijn laatste bezoekje wellenswaar erg slaperig, maar niet chagerijnig was).
Naar de verjaardag van de vrouw van mijn neef ( die ik meer als broer zie, omdat we samen opgroeide). Ik vind het altijd zo fijn om hem te zien, maar door wederzijdse drukte ( zijn vrouw werkt ook in de verzorging) komt het er te weinig van. Ga ik overdenken hoe veel ik heb om blij van te worden, en hoe ik het voor elkaar ga krijgen om ook tijdens mijn werkdagen de zaken beter onder controle te houden, zodat er niet steeds zo'n berg op me wacht als ik weer vrij ben. Nog iemand wat gouden tips? Ze zijn van harte welkom!
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten