Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 15 januari 2009

lijstje




Vandaag iets heel anders.
In vond al rondsurfend op het web " The simple woman's daybook".
En wil het graag zelf eens uitproberen.
Vandaag: - 15 Januari 2009
Vanuit mijn raam: - zie ik een stralende zon, een weiland eindelijk weer groen, en verder geen mens of dier te bekennen.
Ik denk: Dat ik eigenlijk de huiskamer zou moeten gaan doen.
Ik ben dankbaar voor: - het feit dat oma gisteren na onderzoek toch weer mee naar huis mocht, en nieuwe medicijnen kreeg.
Wat er te leren is: - Ben ik mezelf weer een goed bewegingspatroon aan het leren, besef nu dat ik het eigenlijk gemist heb.
Ik draag: - oeps die is confronterend. Een oude zwarte joggingbroek, slippers, en een fleece trui.
Ik maak: - Speciale cake, met kwark i.v.m. mijn werk aan mijn gewicht. Gezonder en lichter als echte cake, lekkerder als andere tussendoortjes.
Ik ga: - vanmiddag met mijn dochter naar de bibliotheek( nadat ik me omgekleed heb).
Ik lees: -Tonny Borger van Esther Hagers, een heel oud boek dat ik eigenlijk vooral om de plaatjes had gekocht(kringloopwinkel), omdat ik nu geen nieuwe boeken koop lees ik wat er nog in huis is (of van de bieb.
Ik hoop: - Dat onze dochter hard werkt deze week ( proefwerkweek) zodat haar punten wat hoger uitvallen als de laatste keer.
Ik hoor: - BBC 1 met Homes under de hammer( lekker om tussendoor een blik op te werpen).
Het huis: - Is verschrikkelig rommelig, veel erger als wanneer ik werk. Dochter gaf me gisteren een volle mand was, die hangt nu zowat overal in huis te drogen, kan niet wachten tot alles droog is en uit het zicht( lees, netjes gestreken in de kast).
Een van mijn favoriete dingen: - Vandaag vind ik het geweldig dat de zon zo lekker schijnt, na de mistige dag van gisteren een genot.
Plannen voor de rest van de week: - Vandaag de huiskamer schoon en gezellig krijgen, morgen genieten van de vrije middag van manlief, een leuk feest op poten zetten voor onze jongste, sinds wij zorgen voor de verjaardag van mijn vader, komt hij vaak op het tweede plan en dat is zeker niet de bedoeling.
Nu hij wat later zijn verjaardag gaat vieren hoop ik dat het een superleuke dag voor hem wordt.
De foto die ik wil laten zien: - Alleen van de cake, het huis even niet.

Dat was het lijstje. Confronterend zeg.
En verder? De cake is erg lekker. Ik droom van een lekker bad. Dat is een verhaal appart.
Voor ik met Mijn man trouwde, heeft schoonvader veel aan het huis verbouwd, sommige dingen goed, sommige heel fout.
Zo zijn balken vervangen door muren, of door een enorme betonnen balk. Schoonvader heeft het goed bedoelt en gedaan wat hij kon, maar het heeft nogal gevolgen voor ons.
Zo is er een badkamer beneden en een boven. Dat klinkt luxe , helaas is de realiteit anders.
Beneden ( is de badkamer zeker dertig jaar oud) is geen verwarming, alleen een bad en wastafel, geen douche of toilet. Het ( inmiddels rotte) raam valt aan de achterkant van het huis ( waar schoonouders wonen)
,er is dus weinig privacy. Het is er ontzettend koud( zelfs in de zomer), en gisteren bleef het water in het putje staan( regelmatig is de boel hier verstopt). Bovendien kom je in de badkamer door eerst door( een nu steenkoud ) achterhuis te lopen.

Boven is een badkamer van 2x1 , donkerbruin sanitair ( eigenlijk alleen een toilet) , groene tegeltjes, en de ( piepkleine) wastafel is er 15 jaar geleden(tijdens zwangerschap van dochter) uitgehaald wegens lekkage, tot slot nog een douche. Gelukkig sinds 2 jaar wel met verwarming.
Nou staat er in ( datzelfde) achterhuis een mooi oud bad op pootjes klaar, en op zolder een prachtige oude engelse wastafel.
Dus zodra manlief uitgepuzzeld heeft of het wel kan ( door het bouwen van schoonvader) hoop ik op een grote, warme, complete badkamer ( met dakraam en verwarming) boven.
Tot dan behelpen we ons in die piepkleine badkamer . Of s' zomers beneden ( als opa en oma niet thuis zijn).
Maar wat kan ik alvast dromen: Van een lekker warm bad, in een fijne, warme, goed te ventileren , gezellige, badkamer met dakraam.

Het plan was dat deze winter te gaan doen, probleem is tijd.
Deze week bij.v. behalve mijn werk in huis en bij pa langs, hadden we de familiebijeenkomst voor pa, een informatieavond over vervolgonderwijs voor dochter, pilatusles, met oma naar het ziekenhuis (heeft dochterlief op zich genomen), de extra zorg voor schoonmoeder ( en af en toe een maaltijd), een kado kopen voor jongste ( gaat vanavond gebeuren), de boodschappen voor het feest, taarten bakken en nog wat familiebezoekjes.
Plan daar maar eens een verbouwing bij, en dit is dan nog wel mijn vrije week.
Wat zou het heerlijk zijn als mijn man werk zou laten doen. Omdat ik zeker weet dat hij daar niks van wil weten, wacht ik maar rustig af. Maar soms....
groetjes, Franca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten